Procter & Gamble oraz Lidl Polska angażują się w sprzątanie linii brzegowej Morza Bałtyckiego. Dzięki podejmowanym działaniom firmy chcą przyczynić się do poprawy stanu środowiska naturalnego w tym regionie turystycznym.
Akcję mogą wesprzeć konsumenci, kupując produkty marek Procter & Gamble (m.in. pastę do zębów Blend-a-med, podpaski Always i Naturella, szczoteczki do zębów Oral-B, towary Gillette oraz szampony do włosów Pantene i Head & Shoulders) w sklepach Lidl. Część dochodów ze sprzedaży w dniach 17-30 sierpnia 2020 roku zostanie przekazana na rzecz sprzątania Bałtyku.
„Nasze produkty towarzyszą konsumentom w ich codziennym życiu, poprawiając jego jakość na wiele sposobów. Jednym z nich jest wspieranie konsumentów w wyborach pozwalających na zrównoważoną konsumpcję. Chcemy jednak dbać o środowisko naturalne także na inne sposoby. Dlatego cieszymy się, że wspólnie z siecią Lidl Polska możemy poprzez nasze produkty przyczynić się do poprawy stanu środowiska, które nas otacza. Plaże i lasy to nie miejsce dla śmieci. Mamy nadzieję, że dzięki naszym działaniom nie tylko przywrócimy czystość tym pięknym miejscom, ale też zwrócimy uwagę społeczeństwa na konieczność odpowiedniego obchodzenia się z odpadami. Żebyśmy wszyscy mogli cieszyć się czystą planetą” – mówi Małgorzata Mejer, dyrektor ds. komunikacji korporacyjnej Procter & Gamble w Europie Centralnej.
„Sieć Lidl Polska jako społecznie odpowiedzialna firma oraz część Grupy Schwarz przyjęła całościową strategię REset Plastic obejmującą pięć obszarów działania: od redukowania i projektowania przez recykling i niwelowanie wykorzystania plastiku po innowację i edukację. Bardzo cieszymy się z naszego udziału w nowym dla nas projekcie, dążącym do oczyszczenia polskich plaż z plastikowych zanieczyszczeń. Jest to kolejne działanie, które przybliża nas do realizacji przyjętej wizji »mniej plastiku«. Projekt jest dla nas również bardzo istotny z uwagi na lokalność – w pobliskim Pruszczu Gdańskim znajduje się jedno z naszych Centrów Dystrybucyjnych. Bardzo się cieszymy, że możemy wspierać nasze najbliższe otoczenie i lokalną społeczność” – dodaje Aleksandra Robaszkiewicz, Head of Corporate Communications w Lidl Polska.
Czyszczenie ze śmieci plaż i przylegających do nich terenów Półwyspu Helskiego zostanie przeprowadzone we wrześniu 2020 roku. W tym miesiącu tradycyjnie odbywa się coroczna Akcja Sprzątanie świata-Polska, którą od 25 lat koordynuje Fundacja Nasza Ziemia.
„To, co najbardziej mnie smuci, kiedy patrzę na wyniki dotychczasowych akcji terenowych zorganizowanych w ramach PreStartu tegorocznej Akcji Sprzątanie świata-Polska to fakt, że śmiecimy i to w pięknych miejscach: lasach, parkach, na plażach. A przecież to tam szukamy wytchnienia od codziennych trosk, zabiegania. Te prawie dwie tony zebranych śmieci nie wzięło się znikąd. Za każdą plastikową czy szklaną butelką, za każdym opakowaniem po jedzeniu stoi konkretny człowiek. A przecież wystarczy nie śmiecić, zabrać to, co ze sobą na czas odpoczynku wzięliśmy. To jest i łatwe, i proste, wystarczy chcieć” – komentuje Beata Butwicka, prezes Fundacji Nasza Ziemia.
Fundacja Nasza Ziemia współpracowała już z Procter & Gamble w czerwcu 2020 roku. Zorganizowano wtedy sprzątanie plaż m.in. w Świnoujściu, Międzyzdrojach czy Dziwnowie, podczas którego zebrano ponad 130 kg plastikowych odpadów. W ramach akcji firma wprowadziła wtedy produkt Head & Shoulders Beach Bottle, czyli szampon w butelce składającej się w 20 proc. z plastiku zebranego na plażach.
Procter & Gamble zobowiązało się także, że żadne opakowanie produktu firmy nie będzie trafiać do mórz i oceanów w ramach globalnej strategii „Ambicja 2030” – jest to całościowy dokument, podsumowujący zobowiązania firmy w zakresie dbania o środowisko naturalne na całym świecie w ciągu bieżącej dekady. Koncern przekazuje, że do 2030 roku 100 proc. opakowań produkowanych przez niego produktów będzie nadawało się do recyklingu lub ponownego wykorzystania. Latem 2020 roku spółka zobowiązała się również, że w najbliższej dekadzie jej działalność operacyjna będzie neutralna emisyjnie.
Z kolei Lidl Polska dąży do tego, aby w 2025 roku 100 proc. plastikowych opakowań produktów marek własnych było możliwe do recyklingu. Firma chce także zredukować zużycie plastiku w opakowaniach jednostkowych i zbiorczych produktów swoich marek o 20 proc. (ak)