sobota, 21 grudnia, 2024
Strona głównaAktualnościSage zmienia się w Symfonię

Sage zmienia się w Symfonię

Firma Sage (znana w Polsce także jako Sage Symfonia) – producent oprogramowania dla biznesu – rozpoczęła proces rebrandingu i zmieniła nazwę na Symfonia. Proces ten jest związany ze zmianą właścicielską oraz rozwojem oferty spółki dla przedsiębiorstw z sektora MŚP.

„Nowa nazwa marki nawiązuje do korzeni i wkładu firmy w rozwój polskiego rynku informatycznego” – wyjaśnia Małgorzata Ściślak, Marketing and New Business Development Director w Symfonii. „Nasza historia sięga 1995 roku, kiedy to na rynku pojawił się program do zarządzania finansami i księgowością pod nazwą Symfonia. Było to jedno z pierwszych tego typu rozwiązań w Polsce, które szybko znalazło się wśród najczęściej wybieranych przez cyfryzujące się małe i średnie firmy. W 2005 roku markę Symfonia przejął brytyjski gigant z branży IT – Grupa Sage, tworząc w ten sposób swój lokalny, polski oddział. Mimo to przez te wszystkie lata marka zachowała polski charakter, a większość tworzonego oprogramowania była przeznaczona na polski rynek” – dodaje i zaznacza, że klienci „nadal kojarzyli markę jako »Symfonia«”, stąd po zmianie właścicielskiej zdecydowano się na powrót do tej nazwy.

Dowiadujemy się, że „nowa kolorystyka wykorzystana w identyfikacji wizualnej odróżnia się od dotychczasowej, ale jednocześnie wyraźnie z nią koresponduje” – nowe logo składa się z logotypu i „plastycznego sygnetu”, przypominającego kształt fali dźwiękowej. Czytamy, że to „nawiązanie do początków marki, gdy w komunikacji szeroko wykorzystywane były motywy związane z muzyką symfoniczną”.

Poprzednie logo

Małgorzata Ściślak informuje dalej, że „po zmianie właścicielskiej marka może skupić się w 100 proc. na polskim rynku” i być bardziej „elastyczna w zakresie poszerzania wartości dla klientów”. Zaznacza także, że „proces rebrandingowy jest nieodzowną częścią budowania nowej marki”, jednak „wszelkie zmiany w zakresie brandingu będą ewolucyjne”, by „transformacja firmy” przeprowadzona została „w jak najbardziej pozytywnym wymiarze”.

Pierwszy etap działań rebrandingowych potrwa do końca sierpnia 2021 roku, a w ramach już wprowadzonych zmian pojawiło się nowe nazewnictwo produktów z członem „Symfonia” oraz „Symfonia ERP”. Dodatkowo powstał nowy blog marki oraz kanały social media (Facebook, LinkedIn). W lipcu zostanie uruchomiona także nowa strona internetowa marki. Czytamy też, że do czasu zmiany danych w rejestrze KRS spółka będzie jeszcze prowadziła działalność pod nazwą Sage, a w okresie rebrandingu będzie korzystała z części serwisów należących do Grupy Sage. (kd)

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj