Agencja Project z Torunia, która obsługuje fanpage marki Żytnia Extra przeprasza za kontrowersyjną publikację. Jednocześnie informuje, że producent alkoholu zerwał z nią współpracę w trybie natychmiastowym.
Oświadczenie agencji to skutek opublikowania przez nią zdjęcia na Facebooku marki Żytnia. Chodzi o fotografię z demonstracji „Solidarności” w 1982 roku, przedstawiającej m.in. uczestników protestu, niosących postrzelonego Michała Adamowicza, 28-letniego elektryka z Zakładów Górniczych. Zdjęcie opatrzono podpisem KacVegas? Scenariusz pisany przez Żytnią”, a obok niego opis – „Gdy wieczór kawalerski wymknie się spod kontroli. Wina Żytniej?”.
Project podkreśla, że to ona odpowiada za treść publikacji. W opublikowanym na Facebooku Żytniej Extra oświadczeniu agencja pisze także, że reklama nie była przejawem „braku szacunku dla ofiar zbrodni lubińskiej oraz innych jej uczestników” lecz „następstwem zaniedbań w aspekcie kontroli i weryfikacji publikowanych treści”.
W dalszej części oświadczenia agencja przeprasza także swojego klienta – POLMOS Bielsko-Biała, producenta marki Żytnia Extra. Informuje też, że ze zrozumieniem przyjmuje decyzje firmy o natychmiastowym zakończeniu współpracy. (mw)