czwartek, 19 września, 2024
Strona głównaAktualnościPrognoza dla content marketingu na 2017 rok

Prognoza dla content marketingu na 2017 rok

Twórca Content Marketing Institute, Joe Pulizzi, dzięki wielomiesięcznym rozmowom z marketingowcami z całego świata, stworzył listę kilkunastu najważniejszych trendów w branży content marketingu, które będą według niego szczególnie istotne w roku 2017.

Strategie działań content marketingowych
Joe Pulizzi pisze, że wiele firm w ogóle nie posiada kompleksowego planu swoich poczynań w zakresie tworzenia contentu. Badania CMI pokazują, że właśnie dobrze zaplanowane kampanie mają większe szanse na sukces. Nawet, jeśli wydaje się to oczywiste – pisze Pulizzi – warto pamiętać o przestrzeganiu stworzonego przez siebie planu.

Reklamy natywne
Autor artykułu pisze, że 5 lat temu firmy przeznaczały 80 proc. środków na kreację, a tylko 20 – na reklamowanie contentu. Pulizzi twierdzi, że ten stosunek się dziś odwraca – coraz więcej marek eksperymentuje z nowymi metodami promocji swoich treści, prześcigając się w pomysłach na temat np. lokowania produktu.

Influencer marketing
Nie ulega wątpliwości, pisze Pulizzi, że ten typ promocji zawsze był istotny, lecz przez ostatnie 6 miesięcy stał się jednym z najważniejszych elementów marketingu. Dziś niemalże każda marka wykorzystuje influencerów, lecz – jak pisze autor – niewiele z nich realizuje przemyślaną strategię.

Purpose-driven marketing
Założyciel CMI wskazuje też na coraz częstsze tworzenie kampanii, które mają wyraźny cel (ang. purpose). Dla ich twórców najważniejsze jest nie „co”, ale „dlaczego” oraz to, w jaki sposób działania marketingowe wpływają na konsumentów. Coraz bardziej ważne jest pokazywanie się, że tworzenie contentu to nie tylko część strategii reklamowej, lecz także coś, co współgra z DNA marki.

Spójna strategia wizualna
Nietrudno zdać sobie sprawę z tego, jak ważna jest jednolitość we wszelkich materiałach graficznych – grafikach, zdjęciach czy wideo. O ile wiele marek wciąż liczy na to, że wyprodukowany „na szybko” film stanie się viralem, niektórzy zaczynają zdawać sobie sprawę, że spójny musi być wszystko: i film, i cała otoczka wokół niego.

Snapchat
Joe Pulizzi szczerze przyznaje, że nie rozumie tej aplikacji, trudno mu jednak nie zgodzić się z kolegami z branży, według których Snapchat zostanie z nami na dłużej. W końcu wyprzedził Facebooka w ogólnej liczbie wyświetleń filmów.

Facebook
Autor artykułu wskazuje, że można wykorzystywać tę platformę na kilka innych sposobów. Jednym z nich jest na przykład sprawianie, by tworzony przez firmy content generował leady, czyli… efektywnie pozyskiwał klientów.

Siła zespołu i systemu pracy
Nawet, jeśli plan kampanii content marketingowej ma świetne założenia i szczytne cele, nie będzie miał szans powodzenia, jeśli zespół, który będzie go realizował, złożony zostanie z niewłaściwych ludzi. Pulizzi podkreśla także znaczenie optymalnego systemu pracy.

Strategia wykorzystania contentu
Autor pisze, że nawet najbardziej wartościowy content nie przyda się na nic, jeśli nie zostanie inteligentnie opublikowany. Jego poznawanie musi być przyjemne dla użytkownika, powinien też wykorzystywać zdobycze współczesnej technologii.

Strony mobilne
Pulizzi wskazuje, że dziś niezbędne jest przygotowanie mobilnej wersji swojej strony internetowej. Użytkownicy konsumują na swoich smartfonach zbyt wiele treści, by nadal ktoś mógł ignorować ten kanał dystrybucji.

Platformy dla contentu
Wystarczy spojrzeć na poniższą infografikę, by przekonać się, jak wiele jest dziś możliwości wyboru platformy do dystrybucji i monitorowania contentu. Technologia jest coraz bardziej istotna dla tworzących treści również przez rozwój sztucznej inteligencji, która może w przyszłości zautomatyzować proces kreacji.


Screen ze strony: http://contentmarketinginstitute.com/2016/08/content-marketing-trends/

Pisanie
Według założyciela Content Marketing Institute, nawet dziś, w dobie social mediów, tworzenie tekstów jest bardzo ważną metodą przekazu treści. Warto pamiętać, że dobrą historię można wykreować nie tylko za pomocą wideo i obrazków.

Zbliżenie sprzedawców i marketingowców
Pulizzi wskazuje, że co roku te dwa typy pracowników są coraz bliżej siebie. Jeśli firmy nie zrozumieją, że nie można ich rozdzielać, ich marketingowcy mogą w przyszłości mieć ogromne problemy z efektywnym działaniem.

Sposoby mierzenia ROI
Sprawdzanie efektów kampanii content marketingowych to dziś podstawa. Pulizzi zaleca, by wiedzieć o tym zagadnieniu jak najwięcej.

E-mail i automatyzacja marketingu
Internetowa poczta nie umarła – czytamy w artykule. Pulizzi narzeka jednak, że większość firm potrafi wykorzystywać jej do swoich kampanii contentowych i rozsyła zwykły spam. To błąd – e-mail jest kluczem do automatyzacji marketingu firmy.

Wykorzystywanie i promowanie contentu
Prawidłowy trend według Pulizziego to: mniej treści, więcej jej promowania. W internecie jest już i tak mnóstwo contentu – trzeba nauczyć się efektywnie promować swój.

Content marketing w biznesie

Globalna współpraca
Największe firmy korzystające z content marketingu działają globalnie. To oznacza wiele trudności: skomplikowany proces twórczy, problemy w komunikacji między członkami zespołu rozrzuconymi po całym świecie, różne doświadczenia konsumenckie… Globalna współpraca jest niełatwa, ale to w niej leży klucz do sukcesu.

Rozwój zespołów content marketingowych wewnątrz marek
Pulizzi podaje Red Bull Media House jako przykład firmy, która jako jedna z pierwszych wydzieliła zespół content marketingowy wewnątrz swoich struktur. Założyciel CMI wskazuje, że staje się to trendem – warto zwrócić na niego uwagę. (mp)

Joe Pulizzi – założyciel Content Marketing Institute, autor książek Epic Content Marketing oraz Content Inc. Autor dwóch podcastów: PNR with This Old Marketing oraz Content Inc.
 

Zdj. główne: screen ze strony http://contentmarketinginstitute.com/2016/08/content-marketing-trends/

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj