Firmy będą inwestować w reklamy wideo, ale nie będą wiedziały jak dostosować treści do poszczególnych formatów – wynika z badania Millward Brown, opisującego trendy w marketingu na 2016 rok.
Jedna z prognoz dotyczy możliwości opracowywania bardziej przejrzystych map podróży konsumenta (consumer journey maps), prowadzących od znajomości marki do zakupu produktu. Dzięki temu marketerzy zyskają możliwość lepszej integracji sprzedaży z punktami kontaktu z mediami (media touchpoints).
Autorzy badania wskazują także rozszerzenie działalności portali e-commerce – te ze zwykłych kanałów sprzedaży przekształcą się w punkty kontaktu z różnymi mediami. Kreacja reklamowa zmieni się w taki sposób, że będzie umożliwiała bezpośrednie powiązanie mediów cyfrowych z możliwościami dokonywania zakupu.
Jak tłumaczy Duncan Southgate, Global Brand Director odpowiedzialny za media cyfrowe w Millward Brown: „W tradycyjnym świecie było tak, że miejsca sprzedaży funkcjonowały odrębnie od punktów kontaktu z mediami, lecz zachodzące obecnie zmiany w krajobrazie mediów cyfrowych i w zachowaniach konsumentów pozwalają marketerom połączyć te dwa światy po raz pierwszy”.
Już od kilku lat mówi się o większym inwestowaniu przez firmy w wideo. Ten trend będzie obecny także w 2016 roku – marki będą więcej inwestowały w obecność online, a szczególnie w wideoreklamy w mobilnych formatach. Z drugiej strony nie będą jednak wiedziały, jak dostosować te treści do poszczególnych formatów. Kreatywność będzie tym bardziej w cenie, bo coraz większą popularnością konsumentów cieszą się programy blokujące reklamy.
Marki, które będą polegać tylko na płatnych treściach reklamowych nie będą raczej w stanie budować zaangażowania ani sprzedaży – czytamy. (mw)
Pełna lista prognoz dostępna jest na stronie.