Według raportu opublikowanego przez ośrodek badawczy eMarketer, jedna z grup użytkowników (12–17 lat) będzie korzystała z Facebooka rzadziej niż w poprzednich latach – podaje mashable.com. Na prowadzenie, twierdzą analitycy, wysunie się za to Snapchat.
Jak czytamy w źródle, niepełnoletni użytkownicy logują się na Facebooku coraz rzadziej oraz spędzają tam również mniej czasu niż w poprzednich latach. W porównaniu do 2016 roku, badacze prognozują 3,4-procentowy spadek liczby aktywnych internautów w wieku 12–17 lat. Jak podaje mashable.com, jeśli przewidywania ekspertów z eMarketera się sprawdzą, będzie to pierwsza tego typu zmiana w historii Facebooka.
Skorzysta na tym najprawdopodobniej Snapchat – czytamy. Firma, której kłopoty na giełdzie wynikają między innymi z gorszego niż oczekiwany wzrostu liczby użytkowników, ma za to coraz bardziej zaangażowaną społeczność. Analitycy ośrodka eMarketer przewidują wzrost częstotliwości używania aplikacji w grupie 18-24 o 19,2 proc. w 2017 roku.
Czytaj więcej:
Jak Snap Inc. radzi sobie na giełdzie?
Również po raz pierwszy w historii więcej osób w wieku 12–17 i 18–24 ma korzystać ze Snapchata niż Facebooka czy Instagrama – czytamy w źródle.
Źródło: mashable.com
Cytowany przez mashable.com analityk ośrodka badawczego, Oscar Orozco, zwraca też uwagę, że niektórzy młodzi internauci nie założyli facebookowego konta – angażują się za to w korzystanie z Instagrama. Przywiązywanie większej wagi do Instagrama niż Facebooka jest jednak dobrą wiadomością dla Zuckerberga, do którego w końcu należą oba serwisy – przypomina źródło.
Prognozowana przewaga Snapchata może się też okazać chwilowa – zastrzega mashable.com. Według przewidywań ośrodka eMarketer, to Instagram ma lepszą dynamikę rozwoju.
Źródło: mashable.com
(mp)