niedziela, 24 listopada, 2024
Strona głównaAktualnościPromo-aktywne urzędy

Promo-aktywne urzędy

Dobra komunikacja informacyjno-promocyjna, by rozreklamować skutecznie region, to nie wszystko. Potrzebna jest jeszcze inicjatywa lokalnych samorządów, które wspierają działania władz regionalnych. Przykładem jest Marka Lubelskie – czytamy w Gazecie Samorządu i Administracji.

Marka Lubelskie to projekt, który wspiera regionalne firmy oraz promuje najlepsze produkty i usługi Lubelszczyzny. Zainicjował go Urząd Marszałkowski Województwa Lubelskiego w 2007 roku. „Obietnica, którą składa konsumentom region lub miasto, musi mieć silne przełożenie na faktyczne zasoby i atrakcje” – informuje gazeta. Najlepsze przedsiębiorstwa, spełniające odpowiednie kryteria, mogą wykorzystywać przez dwa lata (z możliwością przedłużenia) logotyp Marka Lubelskie, który symbolizuje „jakość, innowacyjność i dbałość o środowisko”. Do tej pory na przywilej, podczas pięciu edycji projektu, zasłużyło 22 firmy. Tymczasem samorząd województwa zdecydował się wesprzeć również firmy spoza regionu – poprzez konkurs „Kryształowa Elka”, obejmujący m.in. kategorię: komunikacja marketingowa, produkt markowy i wydarzenie. Efektem kampanii „Puławy z myślą o człowieku”, która zajęła pierwsze miejsce w kategorii „komunikacja marketingowa”, jest większa rozpoznawalność wizerunku miasta czy jego logotypu. Poza tym – informuje dziennik – mieszkańcy dzięki takim projektom coraz chętniej „włączają się w działania inspirowane strategią marki miasta”. Magdalena Zarychta, rzecznik prasowy Urzędu Miasta Puławy, tłumaczy: „Osoby te już gromadzą się w gronie »Puławoaktywnych« – ludzi, którzy wspierają nasze działania i identyfikują się z ideą »z myślą o człowieku« – to jest dla nas najbardziej wymierny efekt kampanii”. (es)

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj