12 sierpnia Polska Organizacja Turystyczna razem z Ministerstwem Gospodarki rozpoczęły kampanię promocyjną pod hasłem „Promujmy Polskę Razem”. Na ten cel ministerstwo przekazało POT-owi około 140 mln zł złotych, czyli około 30 mln euro.
Jak podaje Ministerstwo Gospodarki, zadaniem projektu „Promujmy Polskę Razem” jest przede wszystkim poprawa wizerunku Polski na świecie oraz rozwój usług turystycznych. Pomysłodawcy liczą na to, że prowadzona poza granicami kampania przyczyni się do zwiększenie liczby przyjazdów zagranicznych gości do Polski oraz wydłużania sezonu turystycznego w kraju. „Chcemy, aby zauważono, że mamy do zaoferowania wiele ciekawych miejsc m.in. na spotkania biznesowe i spędzenie urlopu czy weekendu”, mówił na konferencji prasowej prezes POT.
„Promujmy Polskę Razem” jest elementem szerszego planu promocyjnego Marketingowej Strategii Polski w Sektorze Turystyki 2008-2015 opracowanego w 2008 r. przez POT oraz Strategii Rozwoju Turystyki 2008-2015 Ministerstwa Sportu i Turystki. Zgodnie z tymi dokumentami, do promocji Polski w projekcie wykorzystane zostaną m.in. duże wydarzenia, które mają potencjał promocyjny m.in.: Prezydencja Polski w UE w 2011 r., Euro 2012, a także wydarzenia za granicą: „Rok 2010 Rokiem Chopinowskim” oraz „Rok Polski” w Wielkiej Brytanii 2009/2010.
Projekt realizowany będzie w latach 2009-2012. Jego elementem będzie między innymi kampania billboardowa Polski za granicą.(ał)