sobota, 23 listopada, 2024
Strona głównaAktualnościPromocja polskiej marki to nie przejaw kompleksów

Promocja polskiej marki to nie przejaw kompleksów

O pozytywny wizerunek Polski zabiega się zazwyczaj przy okazji wielkich wydarzeń: sportowych czy gospodarczych. Zadanie to przekazuje się najczęściej państwowym urzędom. „Nie można wypracować skutecznej strategii budowania polskiej marki bez odwołania się do pojęcia, które niektórym może wydawać się niemodne – patriotyzm ekonomiczny” – powiedział Krzysztof Przybył, prezes Teraz Polska.

Według Krzysztofa Przybyła brakuje spójnej koncepcji działania. Podkreślanie dumy z polskich sukcesów, jakości polskich marek i rodzimych osiągnięć nie jest w żadnym przypadku przejawem kompleksów” – dodaje. Inne państwa, Niemcy czy Francja, podkreślają swoje zalety, takie jak: siła francuskiej tradycji czy niemiecka solidność. Przybyła podkreśla, że do tej pory za mało zrobiono w zakresie promocji Polski. Niezbędne jest także przełamanie własnych kompleksów, co pomoże w walce ze stereotypami. Obecnie polskie firmy bardzo dobrze sobie radzą na europejskich rynkach. Przykładem może być grupa Sokołów, która jedną trzecią produkcji zdobywa za granicą. „Stworzenie wspólnej platformy, zebranie tych rozproszonych działań mogłoby wiele zmienić. Szczególnie że jest czym się pochwalić” – podsumowuje Krzysztof Przybył. (kg)

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj