piątek, 18 października, 2024
Strona głównaAktualnościPromocja referendum kosztowała prezydenta ponad 600 tysięcy złotych

Promocja referendum kosztowała prezydenta ponad 600 tysięcy złotych

Co najmniej 610 tysięcy złotych kosztowały Kancelarię Prezydenta kampania promocyjna oraz seria spotkań, których celem było stworzenie pytań referendalnych – dowiedziało się rmf24.pl. Informacja o kosztach działań została pozyskana przez źródło niedługo po tym, jak Senat odrzucił prezydencki wniosek o zorganizowanie referendum.

Źródło precyzuje: na przygotowanie 37 konferencji, podczas których pracowano nad pytaniami, przeznaczono łącznie 100 tysięcy złotych. Wydarzenie na Stadionie Narodowym, gdzie podsumowano pierwszy etap przygotowań do referendum, kosztowało KPRP 80 tysięcy złotych więcej. Sama promocja inicjatywy – ulotki, spoty radiowe, ogłoszenia w gazetach – uszczupliła kasę Kancelarii, według doniesień źródła, o 330 tysięcy złotych.

Rmf24.pl zwraca uwagę, że zaprezentowane przez KPRP wydatki nie uwzględniają jednak kosztów delegacji pracowników i ekspertów zatrudnionych w kampanii. Tego typu pozycje mają być za to ujmowane w ogólnym budżecie na wydatki pracownicze.

Rp.pl dodaje, że łączne koszty niezakończonego powodzeniem przedsięwzięcia szacowane były na około dwa miliony złotych. Pieniądze, które zamierzano wydać na referendum, KPRP ma zwrócić do budżetu państwa – czytamy. (mp)

Zdjęcie główne: Radosław Czarnecki, Centpacrr [CC BY-SA 4.0], via Wikimedia Commons

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj