piątek, 18 października, 2024
Strona głównaAktualnościPromocja znowu kontrowersyjna

Promocja znowu kontrowersyjna

Widok na pole kapusty na tle panoramy miasta – to jeden z kadrów filmu promującego Warszawę, pisze Dziennik. Zadaniem zaprezentowanego właśnie filmu jest promocja miasta w wyścigu o tytuł Europejskiej Stolicy Kultury 2016. Jak pisze gazeta „Obraz zaskoczył jednak swoją treścią większość widzów. Obok migawek z festiwalu Chopinowskiego czy Jazz Jamboree pojawia się w nim olbrzymie pole kapusty, dziki brzeg prawobrzeżnej Wisły, praskie blokowiska, bary wietnamskie oraz mężczyzna, który na plecach ma wytatuowany Pałac Kultury i Nauki”.

Renata Czarnkowska-Listoś z Miejskiego Biura Kultury tłumaczy, że intencją twórców było przedstawienia Warszawy jako miasta szukającego swojej tożsamości „To decyduje o jej oryginalności, a zgodnie z wymaganiami konkursu musimy prezentować nasze miasto w sposób niestandardowy”. Tytuł Europejskiej Stolicy Kultury, który nadaje Unia Europejska, według jej ostatnich raportów „wzmacnia markę i wizerunek miasta, przyczynia się do wzrostu liczby turystów, dochodów oraz inwestycji w kulturę i infrastrukturę”. (psp)

Poprzedni artykuł
Następny artykuł

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj