14 marca obchodziliśmy Dzień Liczby Pi. O tym, jak zagraniczne marki nawiązywały do niego w mediach społecznościowych, czytamy w prdaily.com.
Marki w social mediach odnoszą się do aktualnych „świąt” na wiele sposobów. Z okazji Dnia Liczby Pi swoje posty publikowały z hashtagiem #PiDay. Pojawiały się specjalne ceny – na przykład 3,14 dol. za kawałek pizzy czy tortu – czy tematyczne prezenty. Jak czytamy, 14 marca to również dzień urodzin Alberta Einsteina. Z tej okazji w Princeton odbywa się święto zarówno z okazji Dnia Liczby Pi, jak i na cześć matematycznego geniusza, który mieszkał w okolicy.
Portal przytacza również najciekawsze przykłady tego, jak marki wykorzystały Dzień Liczby Pi w social mediach.
Disney na przykład wykorzystał obrazek ciasta w kształcie rozpoznawalnego symbolu Myszki Miki i hasło „Matematyka jest słodka”.
Marki związane z żywnością zachęcały, by świętować Dzień Liczby Pi z ich przepisami bądź produktami – jak na przykład Coca-Cola czy KitchenAid.
Drużyny sportowe pokazały koszulki zawodników z numerami 3 i 14.
Marki związane ze sportem odnosiły się z kolei do dystansu 3,14 mili.
Liczbę 3,14 wykorzystały w komunikacji też marki jubilerskie, które mówiły na przykład o wadze ich biżuterii czy jej kształcie.
Pizza Hut w nagrodę za poprawne rozwiązanie zadań matematycznych proponowała na przykład darmową pizzę.
(mb)