poniedziałek, 23 grudnia, 2024
Strona głównaAktualnościPromować i dbać o reputację marki

Promować i dbać o reputację marki

Marketing w Praktyce zapytał ekspertów o rolę promocji w kształtowaniu wizerunku marki. Ich zdaniem pozacenowe działania promocyjne mają największe znaczenie w budowaniu image’u produktów.

Zdaniem Moniki Hajdas z DEMO Effective Launching, większość obecnych na rynku produktów znajduje się w fazie dojrzałości, czyli między innymi musi intensywnie konkurować z podobnymi do siebie. Temu służyć mają rozmaite działania promocyjne. Jednak, dodaje Agnieszka Dróżdż z Great Open Media House, działania te muszą być „skrojone na miarę” marki, aby jej wizerunek w oczach konsumentów nie został nadszarpnięty.

Metody promocji sprzedażowej, jak obniżki, uzupełnia Agnieszka Maciejewska z Great Open Media House, mogą być stosowane bez uszczerbku na reputacji głównie w przypadku silnych marek, obecnych na rynku od dawna. W przypadku tych o nieugruntowanej pozycji rynkowej jest to działanie ryzykowne. Dlatego specjaliści biorący udział w dyskusji polecają promocję pozacenową, jako dającą większą „swobodę kreacji”, bardziej efektywną i – co najważniejsze – przyczyniającą się do budowania pozytywnego wizerunku marki.

Przykładem takiego działania wspomnianego w tekście jest kampania dezodorantów marki Rexona, polegająca na rozdawaniu miniproduktu spieszącym się na egzamin maturzystom. (ał)

Poprzedni artykuł
Następny artykuł

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj