Marketing w Praktyce zapytał ekspertów o rolę promocji w kształtowaniu wizerunku marki. Ich zdaniem pozacenowe działania promocyjne mają największe znaczenie w budowaniu image’u produktów.
Zdaniem Moniki Hajdas z DEMO Effective Launching, większość obecnych na rynku produktów znajduje się w fazie dojrzałości, czyli między innymi musi intensywnie konkurować z podobnymi do siebie. Temu służyć mają rozmaite działania promocyjne. Jednak, dodaje Agnieszka Dróżdż z Great Open Media House, działania te muszą być „skrojone na miarę” marki, aby jej wizerunek w oczach konsumentów nie został nadszarpnięty.
Metody promocji sprzedażowej, jak obniżki, uzupełnia Agnieszka Maciejewska z Great Open Media House, mogą być stosowane bez uszczerbku na reputacji głównie w przypadku silnych marek, obecnych na rynku od dawna. W przypadku tych o nieugruntowanej pozycji rynkowej jest to działanie ryzykowne. Dlatego specjaliści biorący udział w dyskusji polecają promocję pozacenową, jako dającą większą „swobodę kreacji”, bardziej efektywną i – co najważniejsze – przyczyniającą się do budowania pozytywnego wizerunku marki.
Przykładem takiego działania wspomnianego w tekście jest kampania dezodorantów marki Rexona, polegająca na rozdawaniu miniproduktu spieszącym się na egzamin maturzystom. (ał)