Rusza pierwsza edycja nowych, przejrzystych nagród branży public relations – PRotony 2007. Już od 1 lutego można zgłaszać kandydatury najlepszych specjalistów ds. komunikacji wyznaczających standardy w branży PR. Zostaną oni ocenieni przez Akademię Public Relations.
PRotony 2007 to pierwsza edycja nagród przyznawanych profesjonalistom w dziedzinie komunikacji, którzy odznaczają się innowacyjnością i talentem. Głównym celem konkursu jest wyróżnianie specjalistów wyznaczających standardy w branży PR, osób, które bezpośrednio przyczyniają się do sukcesu firm, w których pracują. O nagrody mogą ubiegać się osoby z firm PR, działów PR-owskich firm i korporacji, instytucji, organizacji non-profit oraz administracji publicznej, jak również osoby zajmujące się edukacją PR-owską.
Kandydatów do nagrody w poszczególnych kategoriach można zgłaszać przez miesiąc począwszy od 1 lutego. Nagrody zostaną przyznane w pięciu kategoriach:
1) Osoba/zespół w firmie PR-owskiej;
2) Osoba/zespół ds. komunikacji firmy lub korporacji;
3) Osoba/zespół ds. komunikacji w instytucji lub organizacji pozarządowej;
4) Rzecznik prasowy;
5) Osoba/zespół zajmujący się edukacją w PR.
W pierwszej edycji konkursu zostaną ocenione osiągnięcia w okresie od 1 stycznia 2006 do 31 grudnia 2006. Uwzględniane będą zarówno całoroczne dokonania, jak również wyjątkowe rezultaty pojedynczych projektów.
Zgłoszonych kandydatów ocenią członkowie Akademii PR, którą tworzy ponad 160 uznanych specjalistów działający od wielu lat w branży PR. Przebieg głosowania będzie jawny – jego wyniki oraz decyzje poszczególnych członków Akademii PR zostaną w całości opublikowane na stronie PRotonów po Gali wieńczącej konkurs. Głosowanie odbędzie się drogą elektroniczną, a aplikacje będą punktowane przez Akademię PR wg regulaminu konkursu PRotony 2007 opublikowanego na stronie konkursowej. Przyznane zostaną nagrody Akademii PR w poszczególnych kategoriach oraz nagroda publiczności.
Nad przebiegiem głosowania będzie czuwać audytor.
Uroczysta Gala wręczenia nagród odbędzie się 24 maja w warszawskiej Fabryce Trzciny, a ujawnienie nazwisk najlepszych specjalistów ds. komunikacji poprzedzi panel dyskusyjny cenionych ekspertów ds. public relations.
Wszystkie informacje na temat konkursu i jego poszczególnych etapów oraz lista członków Akademii PR znajdują się na stronie www.protony.pl.