UEFA chce, aby w trakcie konferencji prasowych towarzyszących meczom Ligi Europy rzecznicy klubów przypominali o ich prestiżu i elitarności. Najlepiej na samym początku spotkań z dziennikarzami – serwis zczuba.pl informuje o kampanii „Odkryj dramaturgię”.
W odkrywaniu dramaturgii rozgrywek (trafiają do niej m.in. drużyny, które odpadły z Ligi Mistrzów) mają pomagać rzecznicy klubów. UEFA zaleca, aby spotkania z dziennikarzami zaczynali od zapewnień, że „Liga Europy jest prestiżowa”, bo „umożliwia klubom, zawodnikom i fanom rywalizację w europejskich rozgrywkach o elitarne trofeum”. Mogą także dodać, że „Liga Europy ma bogatą spuściznę, dostarczyła europejskiemu futbolowi jednych z najpiękniejszych momentów i bohaterów w ostatnich latach” oraz że „najważniejsze, co chcemy przekazać to fakt, że LE obfituje w dramaturgię”.
Powyższych zwrotów w trakcie wywiadów powinni również używać piłkarze i trenerzy. Jak czytamy w informacji UEFA o kampanii, ich użycie będzie wielkim wsparciem dla federacji. (ks)