Jak informowaliśmy w czwartek 7 maja, TVP rozstrzygnęła przetarg na obsługę PR-owską i organizację imprez promocyjnych dla kanału TV Belsat w Polsce i na Białorusi. Wzięły w nim udział 3 agencje: Oficyna Wydawnicza Akropol, Partner of Promotion oraz Publicis Consultants Rowland. W piątek, 8 maja Partner of Promotion złożyła protest w sprawie decyzji Komisji Przetargowej.
Anna Hahn-Leśniewska, client service director z Partner of Promotion tak wyjaśnia przyczyny protestu: „Zdecydowaliśmy się złożyć protest, ponieważ Oficyna Wydawnicza Akropol (której oferta wygrała przetarg – przyp.red) zadeklarowała jako imprezy promocyjne na terenie Polski i Białorusi działania nie spełniające w żadnej mierze definicji imprezy promocyjnej określonej przez Telewizję Polską. Zgodnie bowiem z dokumentacją przetargową, pod pojęciem imprezy o charakterze promocyjnym »należy rozumieć w szczególności: pokaz filmowy, konferencję prasową, briefing, panel dyskusyjny, imprezę klubową, bankiet, performance, piknik, flashmob, organizację stoiska promocyjnego w ramach imprez targowych, wystawienniczych i artystycznych«.
Tymczasem Oficyna Wydawnicza Akropol zadeklarowała jako imprezy o charakterze promocyjnym takie działania, jak: »odświeżenie strony internetowej« czy »zamieszczenie modułów reklamowych w prasie i Internecie«. Dlatego naszym zdaniem oferta Oficyny Wydawniczej Akropol jest niezgodna z wymaganiami przetargowymi i jako taka nie może być porównywana z innymi ofertami złożonymi w postępowaniu, które spełniają te warunki. Z pewnością zaproponowany przez Oficynę Wydawniczą Akropol charakter działań promocyjnych, niezgodny z zapisami Załącznika nr 1 do SIWZ, wpłynął na przedstawioną przez tego oferenta cenę wykonania zamówienia, czyniąc ją rażąco niską w stosunku do przedmiotu zamówienia.” (kk)