„Snapchat z okazji szóstych urodzin zaprezentował nowy format reklamowy. Bazuje on na technologii rozszerzonej rzeczywistości i działa na podobnej zasadzie co Pokemon Go. Użytkownik widzi na ekranie smartfona wygenerowany cyfrowo obiekt, który wygląda tak, jakby był umieszczony w przestrzeni. W ten sposób Snapchat pozwolił na umieszczanie w przestrzeni aplikacji obiektów związanych w jakiś sposób z marką. Wytwórnia Warner Bros. zdążyła już w ten sposób zareklamować najnowszy film” – wskazuje w rozmowie z Newseria Biznes Maciej Przybylski, młodszy redaktor PRoto.pl.
Rośnie znaczenie Instagrama. W wypowiedzi dla agencji informacyjnej członek redakcji PRoto.pl przytoczył dane zaprezentowane podczas konferencji Advertising Week. Wynika z nich, że ze Stories korzysta codziennie 250 mln użytkowników na świecie. To właśnie w tej części platformy będzie dostępna opcja kanwy, która pozwala też na dodanie pokazu slajdów czy fragmentów tekstu. Wprowadzenie nowego formatu reklamy to odpowiedź na szybko rosnącą liczbę reklamodawców. Obecnie na Instagramie jest ich dwa mln, czyli dwukrotnie więcej niż pół roku temu. (red)