Zmienia się definicja luksusu wśród polskich klientów segmentu premium. „Jest on obecnie rozumiany jako możliwość cieszenia się życiem i dysponowania własnym czasem” – mówi agencji informacyjnej Newseria Małgorzata Baran, redaktor PRoto.pl.
Większość zamożnych Polaków duże pieniądze woli przeznaczyć na ekskluzywne podróże niż przedmioty materialne.
Zamożni Polacy odznaczają się tradycyjnym podejściem do mediów. Regularnie sięgają po prasę codzienną, czytają także magazyny. Połowa osób badanych przez LuxHub deklaruje, że codziennie ogląda telewizję. Radia zamożni Polacy słuchają zazwyczaj podczas jazdy samochodem.
Klienci dóbr luksusowych są również aktywni w internecie i chętnie korzystają m.in. z portali społecznościowych, które pełnią coraz istotniejszą rolę w procesie zakupowym marek z segmentu premium. „Tutaj obecne są marki luksusowe, które wiedzą, że ich klienci poszukują w portalach społecznościowych opinii na temat produktów i sami dzielą się tymi opiniami ze swoimi znajomymi. Kanały społecznościowe służą markom luksusowym zarówno do budowania wizerunku, jak i do działań sprzedażowych” – mówi Małgorzata Baran. (mb)