Dobrze przygotowana komunikacja na wypadek kryzysu i odpowiednia strategia w social mediach to dla firm niezbędnik w kreowaniu wizerunku. W czerwcu przekonały się o tym między innymi Audi i kosmetyczna marka Avon.
„Czerwiec rozpoczął się kryzysem wizerunkowym Audi. Na swoim facebookowym profilu marka zamieściła zdjęcia jednego z modeli samochodów w różnych charakterystycznych miejscach Warszawy, między innymi przy Pałacu Kultury czy Hali Koszyki. Jedno ze zdjęć przedstawiało samochód na tle pomnika Powstania Warszawskiego. To wywołało oburzenie internautów, którzy w komentarzach wypominali marce, że jest to wyraz braku szacunku dla polskiej historii i powstańców” – mówi agencji informacyjnej Newseria Biznes Małgorzata Baran, redaktor serwisu PRoto.pl.
Z dużym kryzysem musiała się zmierzyć marka kosmetyczna Avon.
„Na Facebooku pojawił się post kobiety, która opisała historię swojego zwolnienia po tym, jak wykryto u niej raka piersi” – przypomina Małgorzata Baran.
Kłopoty wizerunkowe miała też sieć Media Expert, która przygotowała niezrozumiałą dla klientów promocję, za co spadła na nią fala krytyki. Z bardzo pozytywnym odbiorem w mediach społecznościowych spotkał się za to gest Mazdy – marka zdecydowała się pomóc lekarzowi, który na Facebooku napisał o tym, że skradziono mu samochód.
„Internauci bardzo pozytywnie zareagowali również na działanie marki Bosch, która zdecydowała się wesprzeć schronisko dla kotów” – mówi Małgorzata Baran.
(red)