Od 100 zł do kilku tysięcy złotych miesięcznie trzeba zapłacić za prowadzenie fanpage’a. Część firm inwestuje w zatrudnienie firm zewnętrznych, część – prowadzi strony fanowskie samodzielnie. Co jest bardziej opłacalne?
„Obecnie fanpage’em opiekują się działy PR i marketingu internetowego. My jako PR zajmujemy się kontentem, czyli tym, co znajduje się na wallu. Dział marketingu prowadzi kampanie i wdraża strategie marketingowe na Facebooku” – opowiada Marcin Gruszka, rzecznik prasowy Playa. Ponadto firma konsultuje się z firmą zewnętrzną, by omówić tematy, które poruszane są na stronie. Zdaniem Gruszki profil powinien być prowadzony głównie przez pracowników firmy, ponieważ oni najlepiej ją znają.
Podobną strategię przyjęło Volvo Auto Polska. Tematykę postów ustala cały zespół, „bo firma musi mieć kontrolę nad swoim wizerunkiem. Jednak na co dzień strony pilnuje oddelegowana do tego osoba” – mówi Paweł Koziński, CRM & interactive specialist w Volvon Auto Polska.
Jeśli firma zdecyduje się na osobę z zewnątrz to musi się liczyć z kosztami od 100 zł do kilku tys. zł. miesięcznie. Najmniej trzeba zapłacić freelancerom, najwięcej agencjom interaktywnym czy wyspecjalizowanym firmom. Jednak firmy oferują o wiele więcej – zaawansowaną opiekę oraz opracowanie strategii obecności marki w sieci. „Freelancerzy oferują niskie ceny i niektórzy potrafią zarządzać stronami firm, co dla mniejszych przedsiębiorstw może być wystarczające. Jeśli jednak firma chce budować strategię marki wokół fanpage’a to jedna osoba temu nie sprosta” – podsumowuje Ewelina Dziubińska na łamach Pulsu Biznesu. (kg)