niedziela, 17 listopada, 2024
Strona głównaAktualnościWiadomościPrzebodźcowanie tematem 3. edycji kampanii Answear „Zadbaj o to, co jest w...

Przebodźcowanie tematem 3. edycji kampanii Answear „Zadbaj o to, co jest w środku”

Jak poradzić sobie z przebodźcowaniem – na tym skupia się marka Answear w trzeciej edycji kampanii „Zadbaj o to, co jest w środku”, czyli inicjatywy poświęconej dobrostanowi psychicznemu.

Akcja, która rozpoczęła się na początku czerwca 2024 roku, tym razem odbywa się pod hasłem „Wewnętrzny spokój” i dotyczy tego, jak można pomóc sobie w dobie pośpiechu i nadmiaru bodźców. Jak podkreślają organizatorzy, przebodźcowanie to zjawisko, które nasiliło się w dobie cyfrowej i które negatywnie wpływa oraz może przyczyniać się do chronicznego stresu.

„Szacuje się, że współcześnie przyswajamy dziennie ponad 100 tysięcy słów i jesteśmy narażeni na aż dwieście razy większą ilość bodźców niż jeszcze 20 lat temu” – czytamy w komunikacie poświęconym kampanii.

Pierwsza edycja kampanii odbyła się w lutym 2023 roku i została zorganizowana wspólnie z fundacją Można Zwariować. Wówczas akcja została zainicjowana z okazji Światowego Dnia Depresji i zachęcała do szukania pomocy w trudnej emocjonalnie sytuacji. Druga edycja zrealizowana została pod hasłem „Zadbaj o to, co jest w środku – Siła Uważności” i skupiała się na pojęciu mindfulness, czyli byciu tu i teraz. Ambasadorkami tej edycji projektu były m.in. Marta Dyks i Orina Krajewska.

Ekspertkami trzeciej edycji kampanii są Marta Niedźwiecka – psycholożka, autorka psychologicznego podcastu i książki „O zmierzchu” – i Joanna Wojsiat (do niedawna Podgórska), doktor nauk biologicznych i autorka podcastu „Wojsiat ogólnie” oraz książki „Tak działa mózg”. Partnerem merytorycznym projektu po raz kolejny jest Polski Instytut Mindfulness.

Joanna Wojsiat

Marta Niedźwiecka

„Problem nadmiaru bodźców jednak nie ogranicza się jedynie do nowych technologii i mediów społecznościowych – współczesne życie w miastach, z ich hałasem, szybkim tempem i ciągłymi wymaganiami, również przyczynia się do tego zjawiska” – podkreślają autorzy kampanii. „Przebodźcowanie pojawia się często także w wyniku próby pogodzenia wielu ról i zadań życiowych” – zaznacza Bogna Gąsiorowska, była prezeska Polskiego Instytutu Mindfulness. „Wielowarstwowość życia sprawia, że przebodźcowanie staje się naszym codziennym towarzyszem, ponieważ kultura pośpiechu i nieustannego dążenia do sukcesu tylko potęguje ten stan” – dodaje.

Answear we współpracy z ekspertami w dziedzinie zdrowia psychicznego chcą zatem podpowiedzieć, w jaki sposób można ograniczyć nadmierną ilość bodźców i dbać o dobrostan psychiczny oraz odnalezienie wewnętrznego spokoju, a także jak zapobiegać negatywnym konsekwencjom przebodźcowania.

W ramach kampanii powstał podcast, w którym Marta Niedźwiecka i Joanna Wojsiat omawiają psychologiczne oraz kulturowe aspekty związane z przebodźcowanim i chronicznym zmęczeniem. W dwóch odcinkach zamieszczonych na Spotify mówią również o tym, jak przebodźcowanie wpływa na nasze zdrowie i samopoczucie oraz jak można radzić sobie z negatywnymi skutkami dla zdrowia i psychiki.

Elementem kampanii jest także film, który stworzyła reżyserka młodego pokolenia, Natasha Ivanova, zrealizowany w ramach 10. edycji konkursu Papaya New Directors. Produkcja Ivanovej została nagrodzona w kategorii Beyond Film nagradzającej projekty wychodzące poza język filmu.

Źródło: youtube.com/Answear.com

Powstała również specjalna strona zadbaj.answear.com, na której umieszczono szczegółowe informacje o kampanii oraz mechanizmach pomocnych w walce z przebodźcowaniem.

Publikowane będą ponadto materiały making off z produkcji spotu oraz z konferencji „Who So Purpose”, w której Answear wzięło udział. Ponadto marka we współpracy z ekspertem Michałem Gwoździem przygotowuje raport poświęcony świadomości oraz poziomowi przebodźcowania Polaków w obecnych czasach. Wyniki badania będą dostępne w drugiej połowie czerwca 2024.

Działania komunikacyjne dotyczące tej edycji zaplanowano do końca czerwca. Strona kampanii, podcast oraz wszystkie materiały edukacyjne Polskiego Instytutu Minfulness będą jednak dostępne też później, do momentu rozpoczęcia kolejnej edycji.

Kampania Answear realizowana jest w Polsce oraz na pozostałych 11 rynkach, na których działa platforma. (mb)

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj