Snapchat opublikował wyniki za II kwartał 2019 roku, które były lepsze od oczekiwań inwestorów. Aplikacja ma coraz większą liczbę użytkowników, a codziennie korzysta z niej średnio 203 mln osób. „Wzrost jest rezultatem zmian, które wdrożyliśmy w ciągu ostatnich 18 miesięcy” – napisał w oświadczeniu Evan Spiegel, szef spółki Snap Inc., która stworzyła Snapchata.
Liczba użytkowników wzrasta drugi kwartał z rzędu. Dotychczas z aplikacji korzystało coraz mniej osób – w analogicznym okresie 2018 roku liczba osób snapujących codziennie zmalała z 191 mln do 188 mln. Obecnie natomiast użytkowników nie tylko jest więcej, ale są oni też bardziej zaangażowani. W komunikacie giełdowym czytamy np., że stworzyli ponad 500 tys. własnych filtrów. Dzięki temu wskaźniki zaangażowania w II kwartale 2019 roku przewyższyły te za cały 2018 rok.
Źródło: investor.snap.com
Po opublikowaniu wyników kwartalnych cena akcji Snap Inc. wzrosła – czytamy na cnbc.com. Przekroczyła 16,50 dol. za jednostkę, przez co zbliżyła się do wartości, którą spółka rozpoczęła swoją obecność na giełdzie (17 dol.). Źródło zauważa, że w grudniu 2018 roku, w rekordowym momencie, cena akcji wynosiła mniej niż 5 dol.
Snapchat przewiduje, że liczba użytkowników nadal będzie rosnąć, a wraz z nią zysk. „Odwrócenie negatywnego trendu jest spowodowane decyzją Evana Spiegela, by skupić się na grupie odbiorców, od której spółka rozpoczynała: najmłodszych konsumentach. (…) W 2019 roku Snap powtórzył sukcesy z zeszłych lat, gdy przygotował filtr pozwalający użytkownikom na wirtualną zmianę płci czy wieku” – czytamy komentarz cnbc.com. Popularność nowych produktów przyciągnęła nowe osoby do aplikacji, którą Snap Inc. niedawno przebudował. (mp)
Zdjęcie główne: TechCrunch [CC BY 2.0], via Wikimedia Commons