Jak czytamy w serwisie marketingmiejsca.com.pl, województwo kujawsko-pomorskie przeznaczy milion złotych na promocję samorządów i uczelni wyższych w filmach i serialach. Przedsiębiorcy otrzymają o 800 tys. zł więcej.
O planach promocyjnych województwa opowiadają Andrzej Mazur i Joanna Araszewicz z departamentu promocji Urzędu Marszałkowskiego Województwa Kujawsko-Pomorskiego. Pieniądze na product placement będą przekazywane w ramach projektu „Kujawsko-Pomorskie – kreatywne wsparcie marki regionu”. „Działania projektowe mają wspomóc regionalne podmioty w procesie umieszczania marki własnej w produkcjach filmowych, telewizyjnych i internetowych poczynając od znalezienia producenta filmowego/telewizyjnego, otrzymania dofinansowania na lokowanie, kończąc na wyprodukowaniu materiału zawierającego lokowanie produktu” – zaznacza Mazur.
Jak wyjaśnia Araszewicz, „przedsiębiorcy mogą uzyskać dofinansowanie do 70% kosztów przewidzianych na lokowanie ich produktów, niezależnie od wielkości firmy; jednostki samorządu terytorialnego do 85%, a publiczne uczelnie wyższe do 95% kosztów przewidzianych na ich lokowanie”. O udzieleniu dofinansowania zadecyduje koordynator projektu, fundacja Tumult. (ks)