Na łamach Życia Warszawy ukazał się artykuł dotyczący planów poprawy wizerunku Polski za granicą. Jest to związane z krytycznymi publikacjami na temat naszego kraju, których liczba zwiększyła się po dołączeniu do koalicji rządowej LPR i Samoobrony. Jak mówi Kazimierz Marcinkiewicz „Sytuacja jest zadziwiająca. Mamy dobre wyniki gospodarcze podziwiane w innych krajach. Nasza pozycja w Unii Europejskiej jest silna. Niestety, nie ma to żadnego przełożenia na zachodnie media, gdzie jesteśmy pokazywani jako dziwny, ultrakonserwatywny i zaściankowy kraj ”.
Dlatego polski rząd planuje aktywne działania na tym polu. „To nie jest tak, że polityka informacyjna nie jest teraz prowadzona, chcemy jednak zintegrować i zintensyfikować nasze działania” – wyjaśnia rzecznik rządu Konrad Ciesiołkiewicz. Osobą, na której skupią się wszystkie działania, będzie Kazimierz Marcinkiewicz, który ma bardzo dobrą opinię w zagranicznych mediach. Do większej aktywności będą zachęcani również Roman Giertych i Andrzej Lepper.
Polskie ambasady na całym świecie dostaną instrukcje, jak postępować w przypadku niesprzyjających Polsce informacji. Oprócz konferencji prasowych będą organizowane również spotkania z dziennikarzami danego kraju, a także częstsze spotkania premiera z korespondentami zagranicznymi w Polsce. „Elementem przełamania stereotypów o Polsce ma być również planowana w Polsce na październik duża konferencja na temat przyszłości Europy. Zaproszeni zostaną najważniejsi unijni politycy, szef Komisji Europejskiej oraz kilkuset młodych ludzi. Obradom towarzyszyć mają dziennikarze z całej Unii” – czytamy na łamach dziennika.
Jak informuje Konrad Ciesiołkiewicz, planowane jest też stworzenie nowego urzędu – Polskiej Agencji Handlu i Inwestycji, w miejsce obecnej Polskiej Agencji Informacji i Inwestycji Zagranicznych. Nowa agencja zajmie się dyplomacją gospodarczą.