Na antenie Telewizji Biznes w programie Biznes Lunch wyemitowano wywiad z profesorem Rainerem Zimmermanem, CEO PLEON Europe. Wypowiedział się on na temat budowania reputacji przedsiębiorstw. Określił ją jako swego rodzaju konto, na którym zbiera się zaufanie wszystkich podmiotów otaczających firmę. Powiedział, że polskie przedsiębiorstwa przez ostatnie 15 lat były skoncentrowane na marketingu i sprzedaży, a sprawy wizerunku były dla nich drugoplanowe. Zauważył jednak, że zaczyna być widoczny nowy trend w tej dziedzinie.
Aby wyjaśnić, w jaki sposób reputacja wpływa na funkcjonowanie firmy, przytoczył historię firmy Daimler Chrysler. Zmiana na stanowisku dyrektora generalnego spowodowała wzrost cen akcji o 10%. Przyczyniły się do tego dobra reputacja i zaufane inwestorów do nowego dyrektora. Zimmerman wyraził opinię, że każda firma potrzebuje „spojrzenia z zewnątrz” i dlatego powinna korzystać z porad zewnętrznych konsultantów ds. wizerunku i reputacji. Wyróżnił trzy podstawowe etapy budowania strategii i wizerunku: audyt wizerunku, określenie sytuacji bieżącej i przygotowanie strategii działań.