„Badania przeprowadzone przez Forum Odpowiedzialnego Biznesu pokazują, że chociaż menedżerowie wskazują budowanie wizerunku firmy jako główny powód angażowania się w działalność społeczną, to ważne są również dla nich lepsze relacje ze społecznością lokalną i poczucie spełnienia obywatelskiego obowiązku” – pisze Puls Biznesu. Jak wynika z artykułu, firmy zyskują na działalności charytatywnej wówczas, kiedy zajmują się nią w przemyślany sposób „i wiedzą, jak się swoją hojnością pochwalić”. Małgorzata Greszta, prezes FOB, jest zdania, że „w Polsce najbardziej świadome korzyści z działalności prospołecznej są oddziały zagranicznych korporacji”. Jak podała autorka artykułu, taka działalność może być również korzystna w zakresie motywowania personelu. „Wspólne działanie na rzecz czyjegoś dobra zwiększa zaangażowanie pracowników i pomaga w integracji zespołu” – pisze Magdalena Krukowska.