poniedziałek, 25 listopada, 2024
Strona głównaAktualnościPrzemyślana filantropia

Przemyślana filantropia

W magazynie Forbes pojawił się artykuł Anny Wróbel z firmy McKinsey&Company na temat działalności firm na polu filantropii korporacyjnej. Autorka zauważa, że każde przedsiębiorstwo prowadzące działania filantropijne powinno się zastanowić nad tym, jaki rodzaj aktywności będzie sprzyjał realizacji wyznaczonych założeń.

Do wyboru mamy dwie opcje. Pierwsza to działania bezpośrednie prowadzone wewnątrz firmy, a druga to powołanie fundacji korporacyjnej – czytamy w artykule. Autorka zauważa, że większość korporacji zaangażowanych społecznie wykorzystuje w długim okresie obie formuły. Poza tym zaznacza, że firmy powinny pragmatycznie mierzyć zamiary zgodnie z ich możliwościami. „Na szczęście w sferze działań filantropijnych wiele deficytów można przezwyciężyć i uzupełnić poprzez konstruktywne zaangażowanie partnerów, zarówno organizacji pozarządowych, jak i przedsiębiorstw, którym przyświecają zbliżone cele” – stwierdza Wróbel. (mk)

Poprzedni artykuł
Następny artykuł

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj