niedziela, 22 grudnia, 2024
Strona głównaAktualnościPrzepis na markę alkoholową: zmieszaj tradycję z zaangażowaniem

Przepis na markę alkoholową: zmieszaj tradycję z zaangażowaniem

Rekomendacja rodziny i historia produktu – to dwa najważniejsze argumenty na podstawie których konsumenci kupują alkohol. Adweek.com opublikował zestawienie najcenniejszych marek alkoholowych świata. Pierwsze miejsce zajął Johnnie Walker. 

Portal powołał się na wyniki badania Crowdtap, dotyczącego decyzji zakupowych konsumentów marek alkoholowych. Dla 74,8 proc. z nich najważniejsze w tej kwestii są opinie rodziny i przyjaciół. Dużą rolę odgrywają także cena i historia firmy. Ankietowani sugerują się także opakowaniem produktu (35,4 proc) i zaangażowaniem marki (29,6 proc.).  

Autorzy badania zwracają też uwagę na rosnącą rolę mediów społecznościowych w tym zakresie. 80,4 proc. respondentów przyznaje bowiem, że kupuje markę alkoholową, której kampanie wcześniej widział w social mediach.  

Jakie są oczekiwania konsumentów względem firm alkoholowych? 85,2 proc. ankietowanych mówi, że bardziej jest skłonna do zakupu produktu, który angażuje się w działania marketingowe. Ponad 91 proc. respondentów liczy też na dialog z marką.

Autorzy badania Crowdtap przygotowali również zestawienie najcenniejszych marek alkoholowych świata. Pierwsze miejsce rankingu zajął Johnnie Walker, który jest wyceniany na 5,6 mld dolarów. Co ciekawe, popularny Jack Daniel’s znalazł się dopiero na szóstym miejscu. (mw)

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj