„Zaorać stare”, tak o nowej strategii wizerunkowej Opola, pisze Gazeta Wyborcza Opole. „Do zaorania pójdzie logo województwa z Wieżą Piastowską i odrzańską falą: symbol piastowskich korzeni, symbol regionu rozpoznawalny w Polsce dzięki transmisjom Festiwalu Piosenki Polskiej”. „Na polu po zaoranej wieży Piastów mają wyrosnąć kwiatki”, a wszystko to dzięki nowej strategii przygotowanej przez Grupę Eskadra, przekonuje Teresa Kudyba.
Zgodnie z pomysłem Eskadry „region ma się teraz kojarzyć z krainą tulipanami, gerberami i stokrotkami usianą, niczym Holandia”, co według autorki jest pomysłem chybionym. To także oznaka, że Eskadra nie wie, jakie są mocne strony i charakterystyczne cechy województwa opolskiego, dodaje. Dla przykładu wspomniana agencja „nie poleca inwestować w promocję kultury regionalnej”. Jak można wyczytać z materiałów agencji przygotowanych dla miejskich urzędników, reklama folkloru jest zbyt czasochłonna i wymaga „ogromnych nakładów inwestycyjnych”. Na pocieszenie specjaliści od wizerunku regionów proponują jedno z haseł promujących Opolszczyznę – „Wioski beztroski”, informuje dziennikarka.
„Opolskie to wyjątkowo bogaty region: ma około 200 zamków, pałaców, dworków (najwięcej w Polsce), unikalne w skali Europy drewniane kościoły i zabytki architektury”, pisze Kudyba. Dlatego zastanawia się ona czy hasło przewodnie nowej strategii „Kwitnące Opolskie” i „setki billboardów z kwiatkami” to „genialny pomysł na pozytywny, wyrazisty wizerunek województwa, czy przesłodzony kicz, sztuczny kwiatek, którego nikt nie kupi”. (ał)