sobota, 11 stycznia, 2025
Strona głównaAktualnościPrzesłodzony kicz

Przesłodzony kicz

„Zaorać stare”, tak o nowej strategii wizerunkowej Opola, pisze Gazeta Wyborcza Opole. „Do zaorania pójdzie logo województwa z Wieżą Piastowską i odrzańską falą: symbol piastowskich korzeni, symbol regionu rozpoznawalny w Polsce dzięki transmisjom Festiwalu Piosenki Polskiej”. „Na polu po zaoranej wieży Piastów mają wyrosnąć kwiatki”, a wszystko to dzięki nowej strategii przygotowanej przez Grupę Eskadra, przekonuje Teresa Kudyba.

Zgodnie z pomysłem Eskadry „region ma się teraz kojarzyć z krainą tulipanami, gerberami i stokrotkami usianą, niczym Holandia”, co według autorki jest pomysłem chybionym. To także oznaka, że Eskadra nie wie, jakie są mocne strony i charakterystyczne cechy województwa opolskiego, dodaje. Dla przykładu wspomniana agencja „nie poleca inwestować w promocję kultury regionalnej”. Jak można wyczytać z materiałów agencji przygotowanych dla miejskich urzędników, reklama folkloru jest zbyt czasochłonna i wymaga „ogromnych nakładów inwestycyjnych”. Na pocieszenie specjaliści od wizerunku regionów proponują jedno z haseł promujących Opolszczyznę – „Wioski beztroski”, informuje dziennikarka.

„Opolskie to wyjątkowo bogaty region: ma około 200 zamków, pałaców, dworków (najwięcej w Polsce), unikalne w skali Europy drewniane kościoły i zabytki architektury”, pisze Kudyba. Dlatego zastanawia się ona czy hasło przewodnie nowej strategii „Kwitnące Opolskie” i „setki billboardów z kwiatkami” to „genialny pomysł na pozytywny, wyrazisty wizerunek województwa, czy przesłodzony kicz, sztuczny kwiatek, którego nikt nie kupi”. (ał)

Poprzedni artykuł
Następny artykuł

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj