W maju 2024 roku poinformowano o starcie kampanii Polskiej Izby Żywności Ekologicznej „Przestaw się na eko – szukaj Euroliścia 2” promującej certyfikowaną żywność wytwarzaną w systemie rolnictwa ekologicznego. Za całościową realizację akcji odpowiada agencja M&CC.
Kampania, która ruszyła w kwietniu 2024 roku, ma na celu budowanie świadomości na temat tego, czym jest unijny system jakości rolnictwa ekologicznego, a także jakie płyną z niego korzyści dla konsumentów, środowiska oraz klimatu. Według agencji, zwiększenie rozpoznawalności systemu posłuży podnoszeniu konkurencyjności ekologicznych produktów spożywczych.
Pierwsza edycja kampanii, która rozpoczęła się w 2022 roku, sprawiła, że zwiększyła się rozpoznawalność Euroliścia, unijnego symbolu umieszczanego na opakowaniach certyfikowanych produktów ekologicznych. Odsetek konsumentów kojarzących logo Euroliścia wśród odbiorców kampanii, pokolenia Z i milenialsów wzrósł bowiem z 54,2 proc. do 67,7 proc. – czytamy w komunikacie prasowym.
W czerwcu 2024 roku podczas konferencji prasowej zostaną zaprezentowane misja oraz cele projektu. Kampania będzie promowana za pomocą m.in. telewizji, prasy, marketingu contentowego i natywnego na portalach horyzontalnych, influencer marketingu, kampanii display, social mediów, SEM i SEO, a także na targach branżowych. Działania mają potrwać do marca 2026 roku.
Za realizację akcji po stronie agencji odpowiada Agnieszka Oryszczyn, Account Manager. (ao)