poniedziałek, 25 listopada, 2024
Strona głównaAktualnościPrzestępcy specjalistami od czarnego PR-u

Przestępcy specjalistami od czarnego PR-u

Mordercy oraz przestępcy stwarzają zagrożenie nie tylko dla otoczenia, ale także dla drogich marek, w których gustują. O niechcianych klientach z półświatka pisze Bloomberg Businessweek Polska.

PR-owcy Lacoste przeżyli niemiłą niespodziankę, gdy media pokazały norweskiego zbrodniarza Andersa Breivika w swetrze z charakterystycznym zielonym krokodylkiem. Dla firmy sprawa była na tyle poważna, że poprosiła policję o przebranie więźnia w inne ubranie. Meksykański gangster Edgar Valdez Villareal w drodze do aresztu został uwieczniony na fotografii w koszulce polo marki Ralph Lauren. Nie wiadomo, czy zapoczątkowana przez niego moda „narco polo” spodobała się samej firmie, bo ta postanowiła nie reagować.

Według profesora Andrzeja Falkowskiego Lacoste dobrze zaregował, ponieważ zły klient deprecjonuje wizerunek marki dlatego marka powinna się od niego odciąć. Jak tłumaczy, niewłaściwe skojarzenia prowadzą do tego, że z czasem nabywcy przestają kupować produkty danej marki. Natomiast według Łukasza Palczaka, brand activation managera z Adidas Poland, takie twierdzenie to mit, ponieważ na wizerunek marki pracuje się latami i wysyła lawinę informacji do grup docelowych. A jeden incydent nie może temu zaszkodzić.

Na rodzimym rynku działania łagodzące incydenty dotyczące niechcianych klientów mają większą szansę powodzenia niż na Zachodzie. Jak przekonuje dyrektor domu mediowego PHD Michał Daniluk, świadomość marki wśród Polaków jest niewielka. (ks)

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj