Zarząd Mienia m. st. Warszawy wybrał agencję do promocji projektu Warszawskiego Węzła Wodno-Rowerowego „Pedałuj i Płyń”. Zamówienie zrealizuje agencja Partner of Promotion, mimo że zaproponowana przez nią cena przekroczyła szacunki zamawiającego o ponad 64 tys. zł.
Postępowanie było prowadzone w formie dialogu konkurencyjnego. Stołeczny Zarząd Mienia poszukiwał agencji do przygotowania kreacji (m.in. przygotowanie media planu, identyfikacji wizualnej projektu), realizacji działań PR (m.in. stworzenie strony internetowej, obsługa mediów społecznościowych), działań animujących (organizacja konkursów dla mieszkańców) i przygotowania materiałów reklamowych (film promocyjny, druki, fotografie).
Przy wyborze przyznawano punkty za trzy kryteria: zaproponowaną cenę (60 proc. pkt), propozycje kreatywne (25 proc., w tym w szczególności) i plan mediów (15 proc.)
Poza zwycięską agencją na złożenie oferty zdecydowała się także agencja Link PR, która zaproponowała kwotę 656,6 tys. zł. Dokładnie na tyle zamawiający oszacował wartość zamówienia, o czym poinformował w trakcie postępowania. Mimo to wybrał droższą ofertę. Partner of Promotion dostało mniej punktów za oferowaną cenę, ale wygrało dzięki zdecydowanie wyższej punktacji za przedstawione propozycje kreatywne.
Prezes agencji Paweł Trochimiuk wyjaśnia, że zamawiający przekazał swoje szacunki w chwili, gdy oferta była gotowa. Na ich podstawie agencja uznała, że nie będzie w stanie wypełnić zamówienia i zmieścić się w podanej kwocie. W związku z tym miał do wyboru złożenie droższej oferty lub jej wyrzucenie. Jak dodaje, i tak Partner of Promotion maksymalnie obniżyło cenę.
Druga agencja zaproponowała cenę będącą dokładnie równowartością kwoty szacowanej przez stołeczny Zarząd Mienia. Agencja uznała podaną przez zamawiającego kwotę za wiążącą.
Sam zamawiający wyjaśnił, że nie unieważnił postępowania, gdyż mógł przeznaczyć dodatkowe środki na realizację zamówienia.„Ponieważ budżet całkowity przeznaczony na promocję projektu jest wyższy niż kwota szacunkowa na realizację kampanii informacyjno-promocyjnej, Zamawiający biorąc pod uwagę wagę tego zadania w stosunku do innych zadań związanych z promocją projektu, przeznaczył dodatkowe środki na realizację kampanii, aby nie unieważniać postępowania o udzielenie zamówienia kluczowego dla promocji projektu” – czytamy w wyjaśnieniu przesłanym PRoto.pl. (ks)