Naprawdę lista PR-owskich wyzwań, jakie czekają nas w sytuacji kryzysowej jest ograniczona, dlatego zawczasu dobrze przygotowany plan antykryzysowy, świadomość potencjalnego ryzyka i szczerość w komunikacji są receptą na poradzenie sobie z tą sytuacją – czytamy w internetowym wydaniu Journal of New England Technology.
Truizmem, wartym jednak do podkreślenia, jak mówi Hugh Drummond z agencji O’Neill&Assoiates, jest to że, aby przetrwać sytuację kryzysową, trzeba być do niej przygotowanym. Wskazuje on następujący plan działania: znalezienie odpowiednich ludzi do zespołu antykryzysowego i wyłonienie jego liderów, opracowanie planu działania i wyszkolenie w jego zakresie wszystkich pracowników.
W czasach szybszego obiegu informacji – za pomocą Internetu i blogów – niekorzystne informacje rozchodzą się natychmiast. Warto więc pamiętać, że reakcja na kryzys musi być natychmiastowa i bardziej wysublimowana. Wskazane jest monitorowanie tego, jak wysyłane przez nas komunikaty antykrysowe są odbierane przez media. Przyczyni się to do usprawnienia dialogu antykryzysowego, czytamy w tekście.(ał)