Dochód Twittera w III kwartale 2018 roku wyniósł 758 mln dol., podczas gdy analitycy prognozowali 702,6 mln dol. W porównaniu do III kwartału zeszłego roku portal społecznościowy zarobił więcej o 29 proc. Bardziej okazały był też przychód z reklam – firma Jacka Dorseya raportuje, że to źródło przyniosło jej 650 mln dol., co stanowi rokroczny wzrost o 29 proc.
Większe liczby widać też w sekcji dotyczącej użytkowników aktywnych dziennie – ich liczba wzrosła w III kwartale o 9 proc., utrzymując tym samym pozytywny trend widoczny od dwóch lat.
Źródło: investor.twitterinc.com
Twitter jednak już drugi kwartał z rzędu miał mniej użytkowników aktywnych miesięcznie (326 mln) niż przewidywano (330 mln) – komentuje cnbc.com. Trend spadkowy widoczny jest ponadto w skali roku (sieć społecznościowa straciła 4 mln aktywnych miesięcznie użytkowników) i kwartału (9 mln mniej). Twitter tłumaczy jednak, że powodem takiej sytuacji jest m.in. usuwanie botów i fałszywych kont. Firma zapowiadała w poprzednim raporcie kwartalnym, że zamierza przeprowadzić taką operację i że może to mieć wpływ na liczbę użytkowników
Mimo to po publikacji raportu kwartalnego Twittera cena akcji spółki wzrosła o ponad 17 proc. – podkreśla cnbc.com. Optymizm inwestorów wzbudziły informacje o przychodzie i zyskach wyższych niż oczekiwane. (mp)