Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR przedstawiło wyniki badania wynagrodzeń i stawek cennikowych w firmach sektora komunikacji marketingowej.
Jak wynika z analizy, 50 proc. badanych firm zwiększyło swoje przychody w 2015 roku, 11 proc. zaś nie odnotowało zmian. Co więcej, prognozy są pozytywne – 93 proc. firm-respondentów zakłada, że przychody w 2016 roku nie będą niższe niż w roku poprzednim.
W badaniu wzięto również pod lupę zatrudnienie w branży. Jak czytamy w raporcie: „Tempo wzrostu zatrudnienia jest bezpośrednio powiązane ze wzrostem przychodów w agencjach reklamowych i mediowych”. 50 proc. badanych firm zadeklarowało wzrost liczby pracowników w 2015 roku. 71 proc. z kolei przewiduje wzrost tego odsetka w 2016 roku.
Analizie poddane zostało również wynagrodzenie pracowników sektora komunikacji marketingowej. Odnotowano tendencję wzrostową. 53 proc. stanowisk odnotowało wzrost wynagrodzenia gwarantowanego rok do roku. Spadek przeciętnych płac dotyczy natomiast 21 proc. stanowisk.
Wartości podane w tabelach to kwoty brutto.
Badanie pokazuje ponadto, jakie są wartości stawek godzinowych (dane z 01.04.2016 r.). One również wzrosły – o 2 proc. Tym samym wróciły do poziomu z 2013 roku, ponieważ w 2015 r. odnotowano dwuprocentowy spadek.
Wartość jest wyrażona w netto (bez VAT-u) w PLN i fakturowana przez firmę – nie jest równa płacy netto uzyskiwanej przez pracowników.
Za analizę wynagrodzeń oraz stawek godzinowych pracowników agencji reklamowych, domów mediowych oraz agencji eventowych odpowiada firma IDEA! Human Capital, Badanie powstało we współpracy z WillisTowers Watson Data Services EMEA na zlecenie Stowarzyszenia Komunikacji Marketingowej SAR.
Badanie przeprowadzane jest co roku od kilkunastu lat. (ak)