Jak informuje socialmediaexaminer.com, przyciski społecznościowe mają wpływ na pozycjonowanie strony, a to powoduje, że trafimy do większego grona odbiorców.
Niezależnie od tego, czy prowadzimy fanpage firmowy, profil prywatny lub platformę e-commerce, wszystkim nam zależy, by powiadomić swoich znajomych o istnieniu w social mediach. Pomocne w tym przypadku okażą się przyciski społecznościowe. Co dzięki nim zyskujemy? Po pierwsze – rozpoznawalność. Internauci korzystając z ich narzędzi dzielą się twoją treścią ze swoimi znajomymi. Przyciski powodują także ruch na stronie. „Twój czytelnik posiadający profil na Facebooku, Google Plus czy konto na Twitterze, informuje i zaprasza swoich znajomych na twój blog” – dodaje Krista Bunskoek, autorka artykułu. Warto jednak przetestować liczbę przycisków na swojej stronie, bo zbyt duża liczba aplikacji może zmniejszyć udziały. „Postaw na AddThis, ShareThis, LinkBack czy Markerly” – dodaje. Nie zapomnij także o potędze komentarzy. Jak czytamy, portal korzysta z platformy Discqus, oferującej komentarze dla stron www.
„Zainwestuj też w crowdsourcing” – radzi Bunskoek. To skuteczna metoda rozwiązywania problemów, a także sposób na komunikowanie się z osobami, których prawdopodobnie w inny sposób nie bylibyśmy w stanie poznać. Crowdsourcing ułatwia też budowanie marki w sieci. „Dowiadujemy się pośrednio, co nasz konsument chce kupić, co myśli o etykiecie danego produktu, a także co chciałby zmienić w marce” – czytamy dalej. (mw)