O tym, co PR-owiec powinien wiedzieć, aby nie utrudniać pracy dziennikarzom pisze Magdalena Wojtoń na portalu Marketing przy Kawie. Autorka sugeruje pewne rozwiązania, dzięki którym obie strony będą zadowolone ze współpracy.
Podpowiadając pewne praktyczne rozwiązania Wojtoń skupia się na tym, jak przygotować konferencję prasową, „Niewiele trzeba wysiłku, by konferencję prasową, która jest w końcu tak ważnym narzędziem komunikowania się instytucji z otoczeniem – zdecydowanie ulepszyć”- argumentuje.
Jej zdaniem ważny jest dobór terminu konferencji prasowej, a zwłaszcza wybór dnia i godziny wydarzenia oraz jej długość. Sugeruje ona, że powinno się ją zaplanować w dni robocze redakcji, w godzinach, które nie kolidują ani z innymi podobnymi wydarzeniami, ani z kolegiami redakcyjnymi. Konferencja – zdaniem Wojtoń – nie powinna trwać dłużej niż pół godziny, a prelegenci powinni być dostępni dla mediów nawet po jej zakończeniu. Istotny w opinii autorki jest też sposób zapraszania na konferencję. „Nie traćmy impulsów telefonicznych na dzwonienie na chwilę przed spotkaniem”, radzi. (ał)