We wrześniu 2019 roku rozpoczęła się kampania „Przypadki Pani Magister”, której celem jest wzmocnienie pozytywnego wizerunku zawodu farmaceuty jako eksperta zajmującego się ochroną zdrowia. Akcję przygotował miesięcznik „Magazyn Aptekarski”.
Organizatorzy kampanii wskazują, że niedocenianie farmaceutów i ich kompetencji jest nie tyle problemem aptekarzy, co problemem społecznym. Akcja „Przypadki Pani Magister” ma przede wszystkim wyjaśnić, na czym polega praca farmaceutów, oraz zwalczyć niektóre mity i krzywdzące stereotypy. Ma też uświadomić pacjentom, że w aptekach mogą z łatwością zasięgnąć porad specjalistów, którzy znają się na działaniu leków i ich skutkach ubocznych. „W tej chwili tych informacji szukamy głównie w internecie i bardzo często podejmujemy się leczenia na własną rękę!” – zwracają uwagę organizatorzy akcji.
Kampania ma formę komiksu. Na specjalnej stronie internetowej przypadkipanimagister.pl publikowane są historie z życia bohaterki akcji – farmaceutki.
„Nasz komiks jest skierowany zarówno do środowiska farmaceutów, jak i pacjentów. Ci pierwsi powinni być w 100 proc. przekonani, że to, co robią na co dzień, to coś ważnego. Ci drudzy zaś powinni przestać traktować farmaceutów jako sprzedawców leków” – wyjaśnia Emilia Załeńska-Zduniak, redaktor naczelna „Magazynu Aptekarskiego”.
Akcję uruchomiono 9 września. Tego dnia na stronie pojawił się pierwszy odcinek komiksu, drugi opublikowano 13 września i wówczas wystartowały działania promocyjne.
Poza stroną internetową uruchomiono także profile w mediach społecznościowych – na Facebooku i Instagramie. W planowanych działaniach jest także konkurs na napisanie scenariusza kolejnego odcinka komiksu.
Projekt będzie promowany m.in. również w pismach skierowanych do pacjentów aptek („Świat Zdrowia”, „Moje Zdrowie”) oraz w „Magazynie Aptekarskim”, a także w środowisku farmaceutów. (mb)