piątek, 20 grudnia, 2024
Strona głównaAktualnościPSPR likwiduje oddziały terenowe, skupia się na pracy w klubach eksperckich

PSPR likwiduje oddziały terenowe, skupia się na pracy w klubach eksperckich

Polskie Stowarzyszenie Public Relations uchwaliło nowy statut na walnym zebraniu członków, które odbyło się w grudniu 2019 roku. PR-owcy zrzeszeni w organizacji zaakceptowali jej strategię rozwoju, zlikwidowali istniejący od 2003 roku oddział śląski i zgodzili się na przesunięcie akcentu na działalność klubów eksperckich, których istnieje obecnie pięć, a docelowo ma powstać więcej.

Jak wynika z komunikatu PSPR-u, strategia rozwoju, która obowiązuje do marca 2021 roku, zakłada „pragmatyczną, przynoszącą realną zmianę” współpracę, a jej efektami mają być np. kodeksy, rekomendacje, wzorce dokumentów, raporty i networking. Organizacja ma zamiar także być aktywna w procesach legislacyjnych i samoregulacyjnych, które mogą podnosić profesjonalizm branży. PSPR chce ponadto podwoić liczbę członków względem stanu z początku nowej kadencji zarządu, która rozpoczęła się w lutym 2019 roku.

Praca w Stowarzyszeniu ma opierać się od teraz na klubach eksperckich. Obecnie w PSPR-ze funkcjonują zgromadzenia rzeczników prasowych, specjalistów od public affairs, personal PR-u i PR-u gwiazd, social mediów, a także komunikacji wewnętrznej i employer brandingu. Jak wynika z prezentacji przedstawionej podczas walnego zebrania, w fazie projektowej są też kluby CSR, instytucji publicznych, NGO oraz dwa sektorowe: służby zdrowia i usług profesjonalnych. Dotychczas instytucja klubów eksperckich nie była zapisana w statucie Stowarzyszenia. Zmieniło się to po ostatnim zebraniu.

„Uruchomienie w 2019 roku pięciu klubów było testem dla tej formuły. Zbieramy obecnie uwagi od koordynatorów oraz członków i dopracowujemy zasady funkcjonowania klubów i powstawania nowych. Każdy, kto ma propozycję nowego klubu, powinien przedstawić swoją wizję, następnie zarząd wspólnie z inicjatorem bada potrzebę takiej inicjatywy wśród członków. Jeśli widzimy zainteresowanie, a koncepcja działań klubowych jest zbieżna z celami PSPR, z przyjemnością dajemy zielone światło i organizujemy pierwsze spotkanie robocze” – komentuje zarząd Stowarzyszenia w wiadomości przesłanej PRoto.pl.

Położenie nacisku na kluby eksperckie wiąże się jednocześnie z formalną likwidacją oddziałów terenowych. W ostatnich latach istniał tylko jeden, śląski, który w 2003 roku powstał z inicjatywy Anny Adamus-Matuszyńskiej i Rafała Czechowskiego. W przeszłości funkcjonowały także m.in. małopolski, zachodniopomorski czy podkarpacki. Śląskie struktury były kierowane od lutego 2019 roku przez dr. Krystiana Dudka (Instytut Publico), a funkcję wiceprzewodniczącego pełnił Marcin Janowski, właściciel SPACE PR. W zarządzie byli również Agnieszka Jaszkaniec, rzeczniczka prasowa Katowickich Wodociągów, Ewa Stępniewicz, prezes VIS Media, oraz Marek Gajda, rzecznik prasowy Urzędu Miasta Radlin.

„Strategia rozwoju PSPR w ujęciu wewnętrznym ukierunkowana jest na (…) aktywizację członków dzięki sieci Klubów Eksperckich zrzeszających ludzi wokół ich specjalizacji PR-owych lub sektorowych zamiast wokół regionu ich zamieszkania” – komentuje w komunikacie likwidację oddziałów regionalnych Luiza Jurgiel-Żyła, prezeska Stowarzyszenia. PSPR ma zamiar ponadto „doprowadzić do sformułowania obszernej i praktycznej linii orzeczniczej Rady Etyki Public Relations w oparciu o regularne przedkładanie zgłoszeń do Rady oraz reformę jej funkcjonowania”. Szczegółowych planów w komunikacie nie podaje.

Stowarzyszenie chce też stworzenia Komisji ds. Samoregulacji i Dobrych Praktyk Branży PR przy PSPR. Jej celem miałyby być „szeroko rozumiane działania na rzecz profesjonalizacji branży i zawodu PR-owca, a także praktyczne rekomendacje, narzędzia, poradniki ułatwiające codzienną pracę czy też wzmacniające ich kompetencje” – pisze zarząd Stowarzyszenia w wiadomości do PRoto.pl. Jak informuje, obecnie działa zespół roboczy, który dopracowuje koncepcję nowego organu. Pełny skład Komisji ma zostać wyłoniony spośród członków PSPR-u „w ciągu kilku tygodni”.

Nowy statut pociąga za sobą też parę zmian technicznych. Jak podaje organizacja, doprecyzowano m.in. charakter członkostwa wspierającego i wprowadzono dwukadencyjność prezesa. Ustalono też nową formułę wyboru władz, które będą miały teraz sześć tygodni na przedstawienie programu członkom Stowarzyszenia. (mp)

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj