Na łamach Faktów został opublikowany wywiad z Anetą Sabiną Awtoniuk, prezes zarządu Agencji Szkoleń i Mediów ArtLOOK Public Relations. Przedstawiła ona w nim swoją wizję PR-u, który określiła jako „sprawianie wrażenia i manipulowanie odczuciami, jakie wywieramy my sami lub nasz produkt”. Zaznaczyła jednak, że w public relations niedopuszczalne jest kłamstwo, które jej zdaniem „zabija PR-owca i produkt”. W opinii Awtoniuk najtrudniejszą z ról, jaką może pełnić PR-owiec, jest funkcja rzecznika prasowego.
Uważa ona, że PR-owcy powinni być jak najbliżej ludzi, do których mają dotrzeć z komunikatem: „ani moi ludzie, ani ja nie odgradzamy się od »ulicy«, bo tam właśnie mamy wywrzeć w imieniu naszych klientów odpowiednie wrażenie”. Zapytana o różnice w kreowaniu wizerunku produktu i osoby odpowiada: „Człowiek to nie margaryna! Wymaga się od niego znacznie więcej”. Jej zdaniem bardzo istotne jest pierwsze wrażenie, gdyż to właśnie ono często decyduje o tym, jak będzie się postrzeganym. Do wystąpień publicznych można się przygotować ćwicząc odpowiedzi na pytania dziennikarzy, korzystając z porad stylistów i trenera autoprezentacji. Taki trening zdaniem Awtoniuk dodaje pewności siebie, która jest przydatna w spotkaniach z dziennikarzami czy w wystąpieniach publicznych.