W połowie stycznia 2025 roku Publicis Groupe poinformowało o połączeniu agencji Leo Burnett i Publicis Worldwide w nową sieć kreatywną, która będzie działała pod nazwą Leo. Konsolidacja obu agencji obejmie łącznie 130 agencji w 90 krajach.
Jak informują przedstawiciele Publicis Group, powstanie nowego podmiotu ma na celu skupienie się na wykorzystywaniu ludzkiej kreatywności w erze sztucznej inteligencji oraz zwiększonych wymagań klientów w kwestii personalizacji treści. „Jeszcze nigdy nie mieliśmy tylu narzędzi, aby lepiej zrozumieć ludzi i nawiązać z nimi kontakt. Niemniej jednak kreatywność nadal jest i zawsze będzie ludzkim procesem. Leo będzie prawdziwą globalną społecznością kreatywnych i strategicznych talentów, połączonych ze sobą w celu stworzenia bardziej ludzkiego sposobu tworzenia na dużą skalę” – przekazał Marco Venturelli, wiceprezes i Chief Creative Officer Leo.
Dzięki decyzji o połączeniu globalnych agencji powstanie największa sieć kreatywna w ramach Publicis Groupe. Po konsolidacji nazwa Publicis Worldwide zostanie zmieniona i sieć na większości rynków będzie działała jako Leo. Na niektórych rynkach – takich jak Francja – działały będą oddzielne agencje Publicis Conseil, Marcel i Publicis Luxe, z kolei w Ameryce Północnej agencje Publicis New York i Publicis Chicago zmienią nazwy na Leo New York i Leo Chicago.
Sieć Leo dołącza do listy kreatywnej Publicis Groupe, obok Saatchi & Saatchi, LePub i BBH, a także kreatywnych hot shopów, takich jak Fallon, The Community czy Le Truc. „Dzięki Leo podwajamy naszą strategię silnych marek kreatywnych połączonych z jedynym w branży systemem danych, mediów i technologii. Przyspieszamy z rozwojem Publicis Groupe jako globalną marką” – mówi Carla Serrano, Global CSO Publicis Groupe.
Jak przekazali przedstawiciele Publicis Groupe Poland, globalna konsolidacja Leo Burnett i Publicis Worldwide nie wpłynie na działalność polskich oddziałów tych agencji. Leo Burnett Warszawa zmieni jedynie nazwę na Leo, zaś Publicis pozostanie zmian. Konsolidacja nie będzie wiązała się również z żadnymi zmianami dla pracowników i klientów obu agencji. (kn)