Spółki i holdingi należące do grupy zostaną podzielone na cztery huby skoncentrowane na kreacji, mediach, technologii i opiece zdrowotnej. Polak, Jarek Ziębiński, pokieruje nowo utworzoną firmą Publicis One. 90 proc. dochodów całej grupy pochodzi z 20 krajów, w których działa Publicis Groupe. Publicis One będzie zajmować się obsługą operacji z pozostałych rynków, które przynoszą 10 proc. dochodów grupy.
„Każdy hub będzie korzystał z tych samych narzędzi, platform i usług powiązanych serwisów. To rozwiązanie ułatwi procesy wewnętrzne i obniży nasze koszty. Jednocześnie zwiększy naszą konkurencyjność i rentowność bez kompromisów dotyczących sedna Grupy” – zapowiedział Maurice Lévy, CEO Publicis Groupe w komunikacie video zamieszczonym w serwisie YouTube.
Publicis będzie podzielony na następujące sektory:
1. Publicis Communications
CEO PC został Arthur Sadoun. W skład tego huba wejdą: Publicis Worldwide, MSL, Nurun, Saatchi & Saatchi, Leo Burnett, BBH i Marcel.
2. Publicis Media
Medialnym ramieniem grupy pokieruje Steve King. Do tego huba należeć będą: Starcom Mediavest, ZenithOptimedia, Vivaki, Performics, MRY i Moxie.
3.Publicis.Sapient
Tym hubem pokieruje Alan Herrick, a w jego składzie znajdą się Sapient Consulting, SapientNitro, DigitasLBi i Razorfish.
4. Publicis Healthcare
Nick Colucci został szefem hubu, który integruje usługi Grupy związane ze zdrowiem i farmaceutyką.
„Każdy brand Publicis Groupe będzie kontynuował funkcjonowanie jako osobny podmiot gospodarczy, z osobną identyfikacją i nazwą. Zmiana, stawiająca na głowie, dotychczasowe agencje i holdingi należące do grupy, została podyktowana chęcią skupienia się na celach klientów” – czytamy. Jak powiedział Lévy „klienci oczekują więcej za mniej, to znaczy więcej usług w niższej cenie”.
Każdy z hubów będzie reprezentowany przez dyrektora ds. obsługi klientów, którym będzie przewodzić Laura Desmond, CEO Starcom MediaVest Group. (jj)