W marcu 2025 roku Puckie Hospicjum pw. św. Ojca Pio wystartowało z nową kampanią 1,5% pod hasłem „Good Time to DAJ”. Ma ona zwracać uwagę, że ostatnie chwile życia wcale nie muszą wiązać się z cierpieniem i bólem. Hospicjum stara się dotrzeć z przekazem, że życie pacjentów przebywających w ośrodkach może być pełne ciepła, bliskości i radości. W inicjatywę mogą zaangażować się także internauci w swoich kanałach w social mediach.
Organizatorzy kampanii po raz kolejny chcą przełamywać schematy i w swoich działaniach pokazać, że „czas umierania może być dobry”. Pracownicy hospicjum podkreślają, że codziennie dbają o to, aby życie chorujących było szczęśliwe. Kampania koncentruje się na prostym przekazie „Daj nieuleczalnie chorym żyć dobrze, do samego końca”.
Celem akcji jest dotarcie do szerokiego grona odbiorców z przekazem, że „każda chwila, nawet ta trudna, zasługuje na to, by przeżyć ją z uśmiechem”. Swego rodzaju symbolem inicjatywy stały się zamknięte oczy i uśmiech. Motyw ten wykorzystano we wszystkich materiałach promocyjnych, w tym również w spotach.
W serii krótkich filmów bohaterowie zamykają oczy i… snują wspomnienia na temat chwil pełnych szczęścia i radości w ich życiu. Inicjatorzy akcji podkreślają, że dla chorych te momenty szczęścia wyglądają tak samo.
Kampania obejmuje działania w social mediach oraz w kanałach digital. W drugiej połowie kwietnia spoty będą również wyświetlane w kinach Helios. W działaniach promocyjnych inicjatorzy starają się pokazać, że pomoc nieuleczalnie chorym jest prostsza, niż mogłoby się wydawać i każdy z nas może przyczynić się do tego, że ostatnie chwile pacjentów ośrodka będą szczęśliwe.
Puckie Hospicjum zachęca do przekazania 1,5% swojego podatku na rzecz działalności ośrodka. Ponadto każdy może wziąć udział w wyzwaniu „#GoodTimeToDaj” – wystarczy opublikować zdjęcie z zamkniętymi oczami i uśmiechem w swoich kanałach w mediach społecznościowych i oznaczyć je hashtagiem „#goodtimetodaj”. W ten sposób organizatorzy chcą dotrzeć do jak najszerszego grona odbiorców z przekazem, że życie – nawet w obliczu choroby – pełne jest pięknych chwil. Do akcji są też zapraszani znane osoby z przestrzeni publicznej, do tej pory w wyzwaniu wzięli udział m.in. aktorzy Marta Malikowska i Piotr Trojan.
Źródło: instagram.com/piotrtrojan.insta
Za opracowanie koncepcji kampanii odpowiada agencja reklamowa DDB Warszawa. Papaya Films zajęło się produkcją spotów oraz sesją. Za działania komunikacyjne oraz zakup mediów odpowiedzialne jest 38Content Communication. (kn)