3 października 2024 roku wystartowała kampania promowana hasłem „Scamming out! Stop oszustwom internetowym!” zainicjowana przez redakcje „Pulsu Biznesu” i bankier.pl. Ma ona na celu edukowanie Polaków i wypracowanie rozwiązań zwiększających skuteczność walki ze scamem.
Jak podkreślają redakcje w komunikacie prasowym, w sieci pojawia się coraz więcej fałszywych reklam i oszukańczych stron internetowych, które podszywają się pod znane firmy i osoby. W ostatnim czasie w mediach społecznościowych zamieszczane są fałszywe aukcje na rzecz powodzian oraz fake newsy z szokującymi tytułami o rzekomych ofiarach powodzi, które mają na celu wyłudzenie wrażliwych danych użytkowników internetu.
Kampania „Scamming out! Stop oszustwom internetowym!” jest skierowana zarówno do indywidualnych użytkowników internetu, jak i biznesu oraz decydentów. Centralnym punktem akcji jest strona scammingout.pl, która gromadzi informacje związane z internetowymi oszustwami. Dostarcza ona newsy dotyczące scamów w sieci, poradniki jak je rozpoznawać i się przed nimi chronić oraz artykuły eksperckie dotyczące tego, jakie rozwiązania mogą zapewnić społeczeństwu poczucie bezpieczeństwa.
„Wspólnie z partnerami tworzymy platformę wymiany wiedzy i doświadczeń z zakresu przeciwdziałania scamom finansowym. Rozmawiamy ze specjalistami, jak walczyć z oszustwami. Opisujemy metody przestępców i sposoby radzenia sobie z nimi w różnych krajach. Będziemy wspólnie szukali rozwiązań zwiększających skuteczność walki ze scamami” – mówi Eugeniusz Twaróg, zastępca redaktora naczelnego Pulsu Biznesu oraz inicjator akcji.
W trakcie kampanii redakcje mają podjąć także tematykę konkretnych momentów i wydarzeń, takich jak CyberMonday, Black Week, świąteczne zakupy prezentów, fałszywe zbiórki charytatywne, które są szczególnie istotne z punktu widzenia internetowych oszustw.
W ramach akcji powstał także specjalny spot.
Źródło: youtube.com/pulsbiznesu
Kampania potrwa trzy miesiące. Za jej koncepcję i treści odpowiadają redakcje Pulsu Biznesu i bankier.pl. Akcja została objęta patronatem przez Ministerstwo Cyfryzacji, Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK) oraz Komisję Nadzoru Finansowego (KNF). Partnerami kampanii są PKO Bank Polski, Orlen, PZU, KIR, mBank, Nest Bank i Orange. Partnerem komunikacyjnym jest agencja RedRaccoon. (ao)