środa, 8 stycznia, 2025
Strona głównaAktualnościPZPN autorem najgorszej akcji PR-owej

PZPN autorem najgorszej akcji PR-owej

Pozew złożony przez PZPN przeciwko autorom serwisu Koniecpzpn.pl został uznany przez specjalistów za najgorszą akcję PR-ową. Tuż za Polskim Związkiem Piłki Nożnej uplasowała się kampania Stop Pneumokokom.

Magazyn Press poprosił 15 specjalistów od komunikacji o wytypowanie najgorszych akcji PR-owych. Zwyciężył PZPN otrzymując 62 pkt. Eksperci zarzucają Związkowym PR-owcom liczne błędy – od braku otwartości informacyjnej zaczynając. „Tu wszystko można było (i należało) zrobić lepiej” – czytamy na łamach magazynu Press. Niewele lepiej (60 pkt.) wypadała akcja Stop Pneumokokom. Skrytykowany został  w niej pomysł przeprowadzania kampanii produktowej, wyglądającej zupełnie jak kampania społeczna. Na cenzurowanym znalazł się także Dr. Oetker, który zażądał od jednego z blogerów usunięcia obraźliwego wpisu („Dr. Oetker, ty piz**”). Wpis był dostępny w sieci przez… trzy lata, w tym czasie nie budził zastrzeżeń firmy. Ex aequo z firmą spożywczą uplasowała się Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości za „chowanie głowy w piasek” podczas kryzysu związanego z przyznawaniem dofinansowania dla internetowych przedsiębiorców.

Dostało się także: organizatorom akcji „Piersi moich pracownic sam kontroluję”, Kupieckim Domom Towarowym – za kampanię związaną z obroną hali, firmie Wawel – za brak procedur kryzysowych (znaleziono mola spożywczego w czekoladkach), Biotonowi za rozdmuchanie apetytów inwestorów w związku z debiutem firmy na giełdzie, Constarowi za kampanię wokół „odświeżania wędlin” i Nikonowi – za próby kneblowania ust internautom. (bs)

Poprzedni artykuł
Następny artykuł

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj