poniedziałek, 23 grudnia, 2024
Strona głównaAktualnościFrancuska Rada Etyki Mediów przeciw reklamie z dziećmi z zespołem Downa

Francuska Rada Etyki Mediów przeciw reklamie z dziećmi z zespołem Downa

Zdaniem organizacji kampania może urazić kobiety, które dokonały aborcji. O szczegółach pisze polsatnews.pl.

Mowa o nagraniu „Dear Future Mom” przedstawiającym dzieci i nastolatków z zespołem Downa, którzy przekonują, że też potrafią być samodzielni. Wideo skierowane jest głównie do kobiet w ciąży, które wiedzą, że płód cierpi na trisomię 21. chromosomu. Kampania ma je zachęcić do donoszenia ciąży.

Zdaniem francuskiej Rady Etyki Mediów CSA materiał nie powinien być wyświetlany w telewizji, bo może przeszkadzać kobietom, które dokonały aborcji. „Rada podkreślała jednak, że nie sprzeciwia się przesłaniu wideo walczącego z dyskryminacją osób upośledzonych” – czytamy dalej.

 

 

Decyzja nie spodobała się wielu organizacjom, które zwróciły się z tą sprawą do Rady Stanu. Ta poinformowała, że prezentowanie pozytywnego wizerunku osobistego i społecznego życia młodych ludzi z zespołem Downa ma cel użyteczności publicznej. Dlatego Rada Etyki Mediów nie naruszyła prawa ani nie przekroczyła swoich kompetencji, sprzeciwiając się emisji filmiku w paśmie reklamowym. (mw)

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj