Miesięcznik Press opublikował ranking aktywności 17 miast wojewódzkich w portalach społecznościowych. Specjaliści oceniali profile na Facebooku, Nk.pl, YouTube, Twitterze i Blipie. W pierwszej piątce znalazły się kolejno: Wrocław, Kraków, Gdańsk, Warszawa i Poznań, żadne z nich nie zbliżyło się jednak do ideału. O tym, jak miasto może odnieść sukces w mediach społecznościowych, czytamy w miesięczniku Press.
Jak pisze autor artykułu, powodzenie w mediach społecznościowych zapewnia pomysł oraz konsekwentnie realizowany plan. “Mistrzostwem świata była dla mnie akcja australijskiej prowincji Queensland “The best job in the world” – mówi na łamach Press Jacek Pogorzelski, dyrektor zarządzający agencji Prime Code.
Aby odpowiednio aktywizować mieszkańców na profilu miasta, należy mówić językiem nieformalnym o sprawach ważnych dla ogółu. „Najlepiej, żeby władze samorządowe prowadziły w ten sposób dialog z mieszkańcami” – twierdzi cytowany przez miesięcznik Jacek Pogorzelski.
Najsłabszą stroną miast wysoko ocenionych w rankingu Press jest utrzymywanie interakcji z użytkownikami. W zestawieniu nie figuruje Zielona Góra, która nie posiada oficjalnych profilów na najpopularniejszych portalach społecznościowych. (iw)