Magazyn Ethisphere opublikował ranking najbardziej etycznych i odpowiedzialnych społecznie firm w 2008 roku. Autorzy publikacji we wstępie uzasadniają wybór zwycięzców. Na miano The World’s Most Ethical Companies zasłużyły przedsiębiorstwa, które inspirują i wprowadzają nowe standardy w zakresie społecznej odpowiedzialności biznesu i nie ograniczają się do minimum wykonania strategii CSR na dany rok.
Są to firmy, które wyróżniają się w tym zakresie na tle swojej branży, nie były zaangażowane w żadne poważne kryzysy dotyczące dyskryminacji pracowników, przekupstwa, korupcji czy oszustwa podatkowe, a relacje z ich dostawcami należały do wzorowych.
Ranking podzielono na 33 kategorie począwszy od firm gastronomicznych, a na logistycznych kończąc. Wśród liderów w swoich branżach znaleźli się m.in.: Nike, Google, BMW, Accor, General Mills, Kiplinger, McDonald’s, Ecolab, Gap, American Express i Accenture.(mk)