niedziela, 17 listopada, 2024
Strona głównaAktualnościRanking najcenniejszych marek BrandZ 2018. Google ponownie liderem

Ranking najcenniejszych marek BrandZ 2018. Google ponownie liderem

Czołówkę rankingu najcenniejszych marek świata BrandZ 2018 znów zdominowały firmy technologiczne albo związane z technologią – w pierwszej dziesiątce znalazło się ich aż osiem. Ranking najcenniejszych marek świata BrandZ Top 100 został przygotowany przez WPP oraz Kantar Millward Brown.

Liderem zestawienia ponownie jest Google, którego wartość w tym roku wyniosła ponad 302,1 mld dol. To wzrost o 23 proc. w porównaniu do poprzedniego roku.

Na drugim miejscu rankingu znalazło się Apple. Wartość marki wyniosła 300,6 mld dol., co oznacza wzrost o 28 proc. Trzecia pozycja należy z kolei do Amazona, którego wartość wzrosła o 49 proc. do 207,6 mld dol. Amazon w tym roku awansował z miejsca czwartego i wyprzedził tym samym markę Microsoft, której wartość wyniosła 200,9 mld dol. (wzrost o 40 proc.).

Piąte miejsce w rankingu BrandZ 2018 zajął Tencet (wartość 178,9 mld dol., wzrost o 65 proc.), który awansował z pozycji ósmej i wyprzedził Facebooka – wycenianego z kolei na 162,1 mld dol. (wzrost o 25 proc.). Siódme miejsce, podobnie jak rok temu, należy do marki Visa (wartość 145,6 mld dol.), a ósme do McDonald’s, którego wartość wynosi 126 mld dol. – to awans z miejsca dziesiątego. Dziewiątą pozycję zajęła marka Alibaba (wartość 113,4 mld dol., wzrost o 92 proc.), a dziesiątą – AT&T, której wartość to 106,7 mld dol. (tu odnotowano spadek o 7 proc.).

Trzy marki, których wartość wzrasta najszybciej, pochodzą z Chin – jak się okazuje, marki z tego kraju rosną dwa razy szybciej niż marki amerykańskie.

Całkowita wartość marek, które znalazły się w rankingu BrandZ Top 100, odnotowała rekordowy wzrost w wysokości o 21 proc., co oznacza zwiększenie wartości marek w rankingu o prawie 750 mld dol. Wartość marek uwzględnionych w rankingu wynosi łącznie 4,4 bln dol.

Jak wskazują twórcy rankingu, największy wzrost wartości marek obecnych w zestawieniu zawdzięczamy technologii, treściom oraz kreatywności. „Nałogowe oglądanie seriali na Netflixie, historie publikowane na Facebooku, pliki ściągane z Apple iTunes oraz Ali Picture Alibaby przyczyniły się do rekordowego wzrostu wartości marek w rankingu najcenniejszych marek świata BrandZ” – podkreślają w komunikacie prasowym.  

Źródło: brandz.com

Cały raport dostępny na stronie.

Ranking najcenniejszych marek świata BrandZ Top 100 Most Valuable Global Brands prowadzony jest od 2006 roku przez firmę Kantar Millward Brown, która w ramach grupy WPP zajmuje się doradztwem marketingowym i badaniami marek. Badanie łączy w sobie wskaźniki wartości marek oparte na wywiadach przeprowadzanych z ponad trzema milionami konsumentów na całym świecie oraz analizę wyników finansowych i biznesowych każdej z firm (na podstawie danych dostarczanych przez Bloomberg i Kantar Worldpanel). (mb)

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj