„Okazuje się, że organizacja wydarzeń jest jednym z pięciu najchętniej wybieranych narzędzi w firmach powyżej 250 pracowników” – mówi Michał Pawlik, Head of Strategy w Mind Progress Group. I dodaje: „O wiele rzadziej na tego typu działania decydują się małe i średnie przedsiębiorstwa. To tylko 6 proc.”.
W 2014 roku, ponad połowa dużych i 40 proc. małych oraz średnich firm chce przeznaczyć na działania eventowe podobne kwoty jak w mijającym roku. Mimo generalnego trendu związanego z cięciami budżetów, klienci oczekują od agencji i firm realizujących wydarzenia nie tylko kompleksowej obsługi, ale także wysokiego stopnia wyspecjalizowania, profesjonalizacji, a także doświadczenia. Jak wykazuje raport, eventy i działania MICE postrzegane są jako kosztowne i o niewielkim zasięgu. Co ciekawe, marketerzy cenią sobie je m.in. za możliwość bezpośredniego kontaktu z klientami i możliwość otrzymania szybkiej informacji zwrotnej.
Bazę eventowych inspiracji otwiera tekst Macieja Tesławskiego. W drugiej części zaprezentowano event studies przygotowane przez Endorfina Events, blogerów ze studiumprzypadku.com i Stowarzyszenie Wiosna, organizatora projektu Szlachetna Paczka. Ostatnia część to Event Trendy, w których przeczytamy o wykorzystaniu technologii, kształceniu event managerów, budowaniu eventów instytucji publicznych w oparciu o doświadczenia Europejskich Stolic Kultury. „Tak naprawdę wykorzystanie narzędzi online sprawia, że nośność materiału wideo może być jeszcze większa i skuteczniej realizować cele postawione przez organizatora wydarzenia” – mówi Piotr Radziemski ze studia filmowego Ikona. Według niego „eventowe wideo może być doskonałym elementem następnego newslettera, które podniesie bo skuteczność e-mail marketingu niemal 2-3-krotnie. Film z wydarzenia spowoduje, że zatrzymujemy użytkowników na swojej stronie około 2 minuty dłużej niż zazwyczaj”. O tym jak przygotować ciekawy materiał wideo z eventu, dowiecie się z wideo-poradnika:
„Event Marketing 2013” można pobrać tutaj.
Czytaj też:
Wybór lokalizacji na event – jakie to proste…
Eventy: nie wystarczą już referencje czy efektowne oferty
Ostrygi czy żurek staropolski? Wyzwania organizatora eventu